20 Temmuz 2011 Çarşamba

Konsomatris-im!

Kimlik meraklısı bir toplum olduk çıktık. Şimdi yolda giderken durduruluyorsun, kimlik kontrolüne maruz kalıyorsun. Ne için? Bir şeyden mi şüphelendiler? Görüntün suçlu tipi mi arz ediyor? Şüphe uyandıracak bir davranışın da olmuyor, normal seyrinde gidiyorsun. E sorun ne o zaman? O kadar kişi arasında neden sen? Eğer bir vukuat varsa, herkese kimlik sorun? Belki aradığınız suçlu farklı görmediğiniz kişiler arasındadır.

Ama illa ki sana sorulacak. Çünkü farklısın sen. Eşcinselsin, travestisin. Vakitde mi geçmiyor ne? Bir oluyor, beş oluyor, on oluyor, her seferinde sen. Sen, sen, sen! Neden mi? Çünkü eşcinsel olduğunu saklamıyorsun, açıksın, cinsel yöneliminin suç olmadığını biliyorsun, gerekirse ezdirmeyeceksin kendini, didişebileceksin, vakit geçirtebileceksin, egolara malzeme olacaksın, hatta iki de yumruk yiyebilirsin karnına, sırtına. Sonra karakol götürülmeler, alaylar, tehditler... Ne için? Hiçbir şey için. Farklısın, eşcinselsin, toplumun gözünde bir hiçsin. Hiçbir şey yapamayacağını biliyorlar. Çünkü darp yoktur diye hastaneden rapor da aldırtıyorlar. Ayrıca bir yara-bere varsa düşmüş falan da olabilirsin. Bu anlatılanlar tabi ki yalan gelebilir bazılarına, yaşamayanlara. Yaşayanlar da iftira atıyordur çoğuna göre. Ne zaman başlarına gelirse o zaman yüzleşebilir o bazıları gerçeklerle.

Nereden mi aklıma geldi bu kimlik sorgulama durumu? Bugün gazetelerde "Gözaltında İtiraza Polis Dayağı" haberini ne kadar ihmal etsem de sonunda okudum. Kadın üzerinde kimlik olmadığı için kocası arabadan kimliğini getirinceye kadar polis tarafından şiddete maruz kaldığını, karakolda da dayak olayının 10 dakika sürdüğünü söylüyor. Polis de kadının kendilerine hakaret ettiğini, kimlik göstermediğini, saldırdığını, yüzündeki izlerin de zorla götürülürken olduğunu söylüyor.

Ve ayrıca kadının konsomatris olduğunu söylüyor polisler. Kadın ama konsomatrismiş, konsomatris. Yani bu şu demek mi oluyor? Konsomatris ise her şeyi hak edebilir! Yoksa kadının ne olduğunun belirtilmesinin ne anlamı olabilir ki? Ev kadını olsaydı ev kadını mı diye belirtilecekti?

Buna benzer kadının şiddeti, cinayeti, ayrımcılığı hak ettiğine dair hafifletici bahanelere hep rastlıyoruz. İşin içine cinsel özgürlük girerse, kim olursa olsun ahlaksızlıkla itham ediliyor. Herkes aynı ahlak anlayışına sahip olamaz ki. Sana göre cinsellik ahlaksızlıktır, bana göre şiddet en önemli ahlaksızlıktır. Toplumun genel yapısına göre cinsellik mi ahlaksızlık? Beni şimdi toplumun geleneksel yapısına göre mi yargılayacaksınız öyleyse? Nerede kaldı hukuk devleti iddiası?

Eşcinseller, travestiler çoğu zaman şiddete maruz kalınca haber bile olmuyorlar. Ancak medyanın yanlı ahlak anlayışına malzeme gerektiği zaman, saldırganlıkları ve toplumun huzurunu bozduklarına dair iddialarla haber yapılıyorlar. Neden saldırganlar, gerçekten mi saldırmışlar, gerçekten mi toplumun huzurunu bozmuşlar umurlarında bile değil. Saldırıya maruz kaldılarsa da toplumun ahlakına ters oldukları içinmiş!

Konsomatris: Bar, gazino gibi eğlence yerlerinde müşterinin masasına giderek onları eğlendiren, onlara içki ve sohbet arkadaşlığı yapan ve en önemlisi müşteriye yüklü faturalar getirilmesine sebep olarak iş yerine bol para kazandıran, halk dilinde pavyon kadını.

Konsomatrisler kimlere hizmet ediyorlarmış? Erkeklere. Genellikle kimler tarafından aşağılanıyorlar, dışlanıyorlar? Hizmet verdikleri erkekler tarafından. Erkeklik nedir? Kadınlığın erkekliğe katkısı ne kadardır? Heteroseksizm sadece erkekliğin tanımı değildir. Onu var eden herkestir. Kadınlar bile birbirini erkeklerin diliyle aşağılarken, heteroseksizme katkımız inkar edilemez. Değiştirmek için hiç çaba sarf etmiyorsak, suçu kendimizden önce başkalarında aramak anlamsız.

Demet Akalın kavgalı olduğu Ziynet Sali'nin gerçek isminin Arzu olduğunu öğrenince bu ismin pavyon ismi olduğunu, bundan utanmaması gerektiğini söylemiş ama kadını-kadınlığı aşağılamak için kullandığı belli. Yoksa bir manası olmasa niye söylesin ki? Ayrıca kendine-kadınlığa saygısı olsa zamanında, "Kocam iki tokat atsaydı, ayrılmazdım ondan." diyerek kendi gözündeki kadının yerini bu şekilde ifade-itiraf etmezdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder