Benim anlayamadığım şey, üç kuruş kazanç için koskoca mağazalar zincirinin itibarını nasıl bu kadar düşürebildiği? Eğer ben yaptığım işi layığıyla yapamıyorsam, bilinçli bir müşterinin konuşmasına sebep olup, rezil olmaktansa, gerekçesiyle işlemlerini iptal edip, becerebildiğim kadar iş yaparım. İşletmecilik demek, "Para kazanayım da nasıl kazanırsam kazanayım" demek midir? Koskoca mağazalar zinciri, gerçek işletmecilikten uzak geleneksel bir ruhla mı işletilmektedir? Para kazanmanın müşteri kazanmak, müşteri kaybetmenin iflas etmek demek olduğunu bilmemekte midir? Tabi tek güvendikleri haklarının bilincinde olmayan bir toplum olmamızdan dolayı, müşteri haklarının üzerine yatıldığı bir ülkede yaşıyor olmamız. Bütün insanlar haklarının peşinde olsa sistem değişecektir büyük ihtimal. Sırtımızdan haksız bir şekilde para kazanılmasına "dur" diyebilseydik, zaten müşteriye saygının olduğu dürüst bir ticaret ortamı oluşurdu. Evet müşterinin manevi, psikolojik olarak yıpratılması, haksız ve suç teşkil eden bir kazanç şeklidir. Kimsenin maddi çıkarları için birilerinin moralini bozmaya hakkı olamaz. Lütfen manevi anlamda bile para kazanırken doğru dürüst ticaret yapalım. İnsanlara hafife almanın açığını yalanlarımızla kapatmaya çalışmayalım. Çünkü doğru iş koordine edileblir ama yalanlar koordinasyonsuzluğa sebep olup, bir yerde patlak verir ve insanı "çok düşük" bir biçimde rezil eder.
D and R müşteri sayfası ve Halkla İlişkiler biriminin çelişkisinin kanıtı;
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder