Ömür boyu hapsi istenen muavin, 'Seks yapmak istedi. Ben istemeyince 'İ... misin?' diye sordu. Ben de bıçakladım' dedi
Erkek egemen dünyada neden hep ibinelik ölme ve öldürme sebebi oluyor acaba? Heteroseksüel birisi bana cinsel ilişki teklifinde bulunsa, "Ben heteroseksüel miyim?" diye ilişki teklif edeni öldürsem, bir tahrik unsuru olarak değerlendirilebilir mi erkek egemen yapının adalet sisteminde?
İster homofobi babında olsun, ister kadın nefreti babında, bu bir nefret cinayeti olmasa tek darbeyle olmaz mı? Hem bıçaklayacaksın, hem de boynunu kıracaksın, var mı böyle bir "Bana ibine dedi de öyle öldürdüm" kendini kurtarma bahanesi?
Bir de utanmadan sevgilisi olduğunu itiraf ederek sevgililiğin adını kirletiyor. Sevginin, sevgili olmanın içinde öldürmek, nefret diye bir şey olabilir mi? Sevgilinse niye öldürüyorsun, hadi öfkeyle öldürdün diyelim, cep telefonunu, laptop ve kamerasın çalmak neyin nesi? Bir de evi yakmak iddiası var? Onun bahanesi de ocaktaki çaydanlık olmasıymış.
En önemlisi sanık avukatının öleni suçlayarak, “Maktulenin yaşına bakıldığında suç tarihi itibariyle kadın 50, müvekkilim ise 27 yaşındadır. Aralarında büyük bir yaş farkı ve ayartma vardır. Müvekkilimi seks kölesi biçimine sokmuştur” demesi.
Böyle bir vurdum duymazlık olabilir mi acaba insanlık tarihinde? Ölenin 50 yaşında olması, öldürenin 27 yaşında olması, yani 23 yaş fark ayartılma, seks köleliği ve öldürme sebebi ve katilin haklılık gerekçesiyle savunusu yapılarak resmen başka cinayetlere bahaneler hazırlanıyor.
Aradaki yaş farkı, bir insan kaç yaşına gelirse gelsin hep ayartılma sebebi mi olacak? Heteroseksist bir toplumda ben 27 yaşına gelmiş bir erkeğin de kendini ne seks kölesi olarak algılattığına, ne kullandırttığına şahit oldum. Peki neden kendini yasal yollardan savunma yollarına gitmemiş de, tahrik olup cinayet işlemiş ve de gasp etmiş? Burada öldürme eyleminin dışında bile bir suç varsa, tahrik olup irade zayıflığı gösteren kişide suç vardır. Öldürmek bu kadar kolay ve de tahrikler bu kadar haklı bir gerekçe olsa memlekette erkek kalmazdı. Tahrik edenler de erkekler, tahrik olanlar da erkekler, her halukarda haklı olanlar da erkekler.
Bahanelerle savunularda erkeklikle çelişen nokta da, ibineliğin tahrik bahanesi olması. Erkeksen alınmazsın, değilsen erkekliğini gösterirsin. Erkeklik sözde olup tahrik olup bıçak çekmek midir, öldürmek midir, fiziksel olarak güçsüz olanlara güç yeterliliği yapmak mıdır? "Erkekliğin yüzde doksanı kaçmak" argümanı ancak erkeklerin gücünün yetmediği durumlarda devreye giriyor, gücünün yettiği durumlarda erkekliğin ne menem bir şey olduğunu çekinmeden sergiliyor.
Katiller, caniler bir ihtimal savunulabilirler haklılık gerekçeleri göz önünde bulundurularak ama "Arada yaş farkı var, ayartılmış, seks kölesi yapılmaya çalışılmış, tahrik olmuş..." gibi komik bahanelerle, iddialarla adalete sistemine güvenin yerle bir edilmesine hiç gerek yok.
Gazetelerin üçüncü sayfalarına bol-bol malzeme çıkartan erkeklerden, erkekliğin net bir şekilde profilini çıkartabiliriz aslında. Kolayca ayartılan, kolayca tahrik olan, gücü yetiyorsa çok kolay öldüren ve ama zorda kalınca erkekliği yerlerde traji-komik bahanelerle süründüren, sonra da hiçbir şey olmamış gibi onurdan-gurudan bahseden, hatta bunlarla övünen...!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder