19 Ocak 2020 Pazar

SOSYAL HİZMET GÖREVLİSİ OLMANIN KOŞULU NE, BU KİŞİLER NEYE GÖRE YARDIM KARARI VERİYOR?


Emekli oluncaya kadar hayatımı borçla idame ettirdiğim için, 2 yıldır kömür talebim haketmediğim gerekçesiyle sosyal hizmetler tarafından reddediliyor.Yeni tanıştığım bir adam sobayla ısındığımı farkettikten sonra sosyal hizmetlerden yardım olarak aldığı kömürü bana satmak istedi. Bu adam evli, çoluğu çocuğu var, evi ve arabası var, kendisine bakabilecek çocukları var, işi var çalışıyor ve kısaca kendini idame ettirebiliyor boç içine girmeden. Sosyal yardım almanın kıstasları ne? Uzun cümleler kuramayan, çok zeki olmayan, giyim kuşamı ve davranışlarıyla köylü, geleneksel bir tip olmak mı? Eğer laik ve modern bir tarzınız varsa, böyle resmi kurumdaki insanlar gıcık bile davranıyor insana aşağılık komplekslerinden dolayı. Kimbilir hangi tanıdığıyla orada görev yapıyorlardır zaten. Sen 4 üniversite bitirsen de giremezsin öyle yerlere. Böyle yerlerde çalışanların tipine bakınca da zaten ne kadar vizyonsuz olduklarını hemen anlayabiliyorunuz. Ben şimdi resmi kurumlara çöpçü olarak başvursam bile alınmam biliyor musunuz? Çünkü seviyeyi aşmaman gerekiyor resmi kurumlarda çalışmak için falan. Belediyenin sezonluk işlerine falan başvurdum zaten zamanında ve alınmadım. şimdi düşünüyorum da, iyiki de alınmamışım. Çünkü çalışsaydım sigortam olacaktı ve 2008'den sonra yapılan değişiklikle aylık bağlama oranı % 70'den % 29'a düştüğü için an itibariyle 2 bin lira emekli maaşı alabilecekken, sigortam olsaydı emekliliğimi hak ettikten sonra, emeklilik maaşım bin liraya düşecekti. Her işte bir hayır var diyelim ve konuyu uzatmayalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder