14 Aralık 2018 Cuma

Açlık sınırının altında lakşıri bir yaşam!


Dün kedilere mama almaktan dönerken
biraz isyan ettim hayatıma;
hiç açlık sınırının üstüne çıkamayacak mıyım? diye.
Şimdi düşünüyorum da, açlık sınırının üstünde yaşayanlar benden daha mı iyi yaşıyor acaba?
Mesela seks hayatım bir or*spu, bir fah*şe gibi envai çeşit!
Yeme içme desen Fatih Sultan Mehmet veya çizgi kahraman Heidi gibi!
Açayım; Fatih Sultan Mehmet, bir hafta mı, 10 gün mü her gün aynı yemeği yermiş.
Ben de öyle. Mesela bu hafta Çin Sarması yaptım, yedim 1 hafta boyunca. Nasıl mı oluyor Çin sarması veya adı neden öyle?
Bulguru ve lahanayı aynı kabın içinde pişiriyorum ve piştikten sonra sarıp sarıp yiyiyorum. Çok pratik oluyor bu şekilde. Yani 10-15 dakika içinde hazır oluyor ve yemeye balıyorsun hemen. Adına Çin Sarması dedim; çünkü seri üretim ve de ekonomik ama benimki kaliteli-lezzetli. Yiyenler, eski usul sarmayı iptal ediyor!
Heidi gibi kahvaltı ise, peynir ekmek ve süt; o kadar lezzetli oluyor ki!
Kendi çapımda bohem yaşadım sayılır...
Emekliliğimi hak edecek kadar çalışıp, açlık sınırının altında bir ekonomiye sahip oldum hep.
Sahip olduğum ekonomiyi de hep kitaplara ve müziğe yatırdım.
Toplumsal yaşam hiç umrumda olmadı ve kendi doğama uygun yaşadım inatla.
Sanattı beni ayakta tutan... O da kendi çapımda. Çünkü kültürel koşullar o kadarına imkan veriyor bu ülkede. Resim tutkumu fotoğraf çekerek tatmin etmeye çalıştım ama bir türlü profesyonelleşemedim bu konuda.
40 yaşımdan sonra, daha doğrusu çalışma hayatım bittikten sonra, neredeyse her günümün yarısını sporla geçirdim; badminton, tenis, yüzme, bisiklet... Arada voleybol, pinpon, buzpateni...
Kıyafetlerimi hep uzun vadeli alıyorum. Yani klasik kesimler, klasik renkler... 20-30 senedir giydiklerim var.
Son yaşadığım mekanı hiç yenilemedim. Eşyalar çürümek üzere neredeyse. Çünkü kedilerim tırnaklarını törpülüyor halı, perde ve çekyatlarda. Yenilesem de bir anlamı olmayacak zaten. Ben de perdeleri çıkardım attım zaten. Çünkü merak edilecek bir yaşamımın olmadığını herkes görsün. Duvar boyasından kurtulmak için de, duvarları cam yaptıracağım yakında! Trk göz odada yaşıyorum; mutfak, yatak, oturma, bilgisayar; hepsi aynı odanın içinde. Misafirler, kediler, ben; cümbür cemaat!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder