7 Temmuz 2018 Cumartesi

Serhat Ertuna'nın "As" albümü çıktı!

Serhat Ertuna'nın yeni albümü "As" çıktı ve müzik marketlerde raflardaki yerini aldı. Ayrıca albümü YouTube'dan da dinleyebilirsiniz.


İlk şarkıda yumuşak bir keman girişinden sonra solistin bas sesinden sert bir yorum beklerken, Serhat Ertuna melodiye uygun öyle yumuşak bir giriş yapıyor ki... Sözleri anlayamıyorum ama çok ikna edici bir ifade, bir ses tonu. Teslim oldum şarkıya resmen elektriğinden dolayı. Düzenleme mükemmel, meledi mükemmel, yorum mükemmel... Çok evrensel bir bir şarkı olmuş...

2. Şakıların girişleri ve bu girişe vokal bağlantısı bir şarkıyı sevmemdeki belirleyici unsurlardan biridir... Şarkıda bir isimden çok çoğul bir anlatım olduğu hissediliyor. Leyla sanki bunların semboli gibi... Serhat Ertuna'nın şöyle bir ses rengi var. İlk duyunca irkliyorsun; kalın bir ses çünkü ama dinledikçe meditasyon etkisi yapıyor insanda. Kıymetini bilmeliyiz...

3. Albümün düzenlemeleriyle melodilerin otantikliği, Serhat Ertuna'nın farklı ses rengi alışılagelmişin dışında bir sentez. Farklı olduğu için de heyecan verici ve uzun ömürlü çalışmalar...

4. Serhat Ertuna'nın şarkıları modern türkü gibi; etnik kültürün günümüz dilinde ifadesi iletişimi güçlendiren unsurlardan biri bence. Serhat Ertuna'nın şarkılarında ben bir de yolculuğa çıkıyorum. O yolculukta kafamın içinde ayrılıklar oluyor, hüzünler oluyor, umutlar oluyor, yeni başlangıçlara yol alınıyor, ama hep bir nostalji var insanın içini biraz burkan...

5. Duygular tane tane o kadar güzel anlatılıyor ki, katılmamak elde değil.

6. Serhat Ertuna'nın şarkılarında bir Nev Age havası var. Özünü unutmayan bir çağdaşlık... 90'ların alternatif tarzı da....

7. Albümdeki şarkılar arasında bağlantı var hem müzikal anlatımla, hem de duygu anlatımıyla. Kompozisyon gibi albümleri çok severim ve bir bütünlük demektir albüm benim için zaten...

8. Bir şarkıyı sevmemizde belirleyici unsurlardan biri, şarkıda kendimize dair bir şey bulmamızdır. Bu şarkı beni çocukluğuma götürdü, masumiyet dönemime. Hüzünlendirdi.

9. Hüzünlerden sonra albümün gidişatına, sıralamasın uygun relax bir şarkı olmuş... Serhat Ertuna şarkıları ve albümü hangi ruh halinde yaptı bilmiyorum ama sesinde bir dinginlik var insana huzur veren albüm boyunca.

10. Albümün en Batı çalışması olmuş. Müzikal anlatımı evrensel bir dil. Benim en sevdiğim şarkı bu mu oldu ne?

11. Duyguların çok iyi yorumlandığı, alt yapısı evensel, ifadelerin folku da elden bırakmadığı, insanı içine çeken huzur verici bir albüm olmuş; son şarkı da bir nokta ama diğer albümlerebir bir virgül...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder