20 Temmuz 2018 Cuma

Eşcinsellik nedir, nasıl olmalıdır?

Anlamayanlara, anlayamayanlara, ısrarla anlamak istemeyenlere kendimi bir kez daha ifade etme ihtiyacı hissettim. Yazıdan sonra ortaya çıkan başlık da gene çok iddialı ve de tahrikar oldu!


Ben erkek bedeninde kadın duyguları taşıyan
veya hem erkek hem kadın duyguları taşıyan
veya hiçbirini taşımayan(çünkü içinde yaşadığım heteroseksist süreçten etkilenmiş de olabilirim cinsiyet kimlikleri konusunda),
duygusal ve bedensel anlamda hemcinslerinden(erkek erkeğe gibi) hoşlanan,
ama günlük yaşamda cinsiyet kalıplarını üzerinde taşımayan/taşımak istemeyen-yani ne erkek ne de kadın gibi davranan(çünkü ben yaşarken kendimi insan gibi hissediyorum; kadın veya erkek gibi değil; çünkü uyumanın-yeme içmenin, sosyalleşmenin, vesairenin erkek veya kadıncası olamaz bence),
cinsel yönelim olarak kendini eşcinsel olarak tanımlayan,
cinsiyet kimliğini de cinsiyetçi bulduğum için anticinsiyetçi olduğumun ifadesi olarak kendine "androgay" diyen,
ama insanların kendilerini hangi bedende ve nasıl ifade ettiğine karışmayan(çünkü herkesin kendi çapında bir yapısı ve psikolojisi vardır ve nasıl mutlu olacaksa istediği şekilde yaşama hakkına sahiptir),
kişisel olarak da doğduğum bedenle beyinsel kimliğimin uyumlu olduğuna inanan ve savunan(çünkü doğduğum bedenim, beynimdeki kimliğimi çok güzel taşıyabiliyor ve bunun alternatifine inanmıyorum; çünkü erkek veya kadın biyolojisi beynindeki duyguları gerçekleştirebiliyorsa, alışılagelmişin dışında olan duygu-beden çaprazı, yani beyindeki kadın kimliğini erkek bedeni de taşıyabilir, beyindeki erkek kimliğini kadın bedeni de taşıyabilir, hatta alternatif çözümler-yani alışılagelmiş şekilde erkek cinsiyet kimliğini erkek bedenine, kadın cinsiyet kimliğini kadın bedenine uydurmak doğuştan getirdiğimiz yapısal veya duygusal özelliklerimizin-yani erkek bedeninde kadınlık veya kadın bedenindeki erkekliğin yerini asla ve asla tutamaz)
bedeniyle, ruhuyla, hayatla barışık bir canlıyım.
Bana transfobik diyorlar; Yukarıda da belirttiğim gibi ben insanların hangi bedende yaşamak istediğine veya kendilerini nasıl ifade ettiklerine karışmadığım gibi, destekliyorum da. Ben transseksüelliğe karşı değilim; karşı olmam, insanların nasıl mutlu olacağına karışmak demektir bu. Ben sadece kendi üzerimden, doğada erkek bedeninde kadınlık, kadın bedeninde de erkeklik olabileceğini veya cinsiyetçiliğin zararlarından dolayı hangi bedende hangi kimlik tanımlamasının olup olmayacağının üzerinde durulmaması gerektiğini savunuyorum.
BİLMEM ANLAYABİLİYOR MUSUNUZ?
Ben, konuyla ilgili bütün yazılarımda bu düşüncem üzerinden hareket ettim ama ısrarla görmezlikten gelindi.
İfadelerimi saptıran herkes bir gün hesap verecek!:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder