26 Temmuz 2018 Perşembe

Askerliğimi 18 ay yaptım ama eşcinselim; çürük müyüm, değil miyim?

Askerliğini yapan Zeki Müren ve Bülent Ersoy mu sağlıklı, 15 bin liraya bedellli askerlik yapanlar mı?


Parayla sağlam raporu (yanlış anlaşılmasın, ironi)!!!


Askerliğin zorluğunu düşündüğümde imkanım olsa yapmazdım dediğim anlar olmadı değil ama eşcinsel olmak askerlik yapmaya engel teşkil etmiyor; oradaki homofobi, hayatın içindeki homofobiden fazla değil çünkü.

Ama şimdilerde askerliğimi yaptığım için çok mutlu oluyorum; çünkü o tecrübeyi yaşamasaydım, konuyla alakalı bilgim olmayacaktı ve hep sözde kalacaktı düşüncelerim ve ifadelerim.

Askerlik yapmayan eşcinsellere çürük raporu veriyorlar; ben askerliğimi yaparak çürük olmadığımı da kanıtlamış oldum! Yoksa çürük müyüm hala?

Çünkü açık eşcinsel olduğun sürece, askerlik yapmana rağmen homofobiye maruz kalmaya devam edebiliyorsun, işveren seni kapının önüne koyuveriyor hemen!

Günümüzde 15 bin lira verilince askerlikten yırtılıyor muydu; yanlış biliyorsam düzeltin. Yani 15 bin lira ile bedelli askerlik başlığı altında, askerlikten muaf olunuyor sanırım. Ama parayla askerlik yapanlar çürük sayılmıyor değil mi?

Bir insanı çürük yapan nedir; o görevi yapabilmesi mi, yoksa cinsel yönelimi mi? Benim param olsaydı, yasalar da uygun olsaydı, yani parayla askerlik yapsaydım çürük sayılmayacaktım öyle mi eşcinsel olmama rağmen?

Bir insanın çürük sayılmasını belirleyen ne? Zamana ve koşullara göre değişiyor mu? Peki bedelli askerlik yasasından sonra bir şeyler değişecek mi?

Yani askerlik yapmamak çürük sayılmasına sebep olmayacak mı bir insanın? Askerlik yapmak istemeyen eşcinsellere, eğer paraları yoksa gene çürük raporu mu verilecek?

Aslında yasalar ve yaşam pratikleri çok çelişkili, çıkarlar doğrultusunda olduğu için. Kim güçlüyse, kimin cebinde parası varsa; doğruyu-yanlışı, haklıyı-haksızı o belirliyor.

Not: Yanlış veya eksik olan uygulamaları eleştiririm ama gene de vatanım derim; eşcinsel dernekler veya Batı demem, onların yanında yer almam. Çünkü onların ayrımcılığı çok temelsiz ve de katı. Gene göğsümü kabartan ve gururum olan Atatürkümdür, askerlerimizdir, vatanımdır, milletimdir...

Bazıları diyecek ki şimdi sözde demokratik, eşitlikçi özgürlükçü geçinenler; Halil not paragrafınla bir çuval inciri mahvettin; Hayır! Ben kendime, düşüncelerime inanıyorum. Ben de Atatürkçü bir gay'im, Türkiye Cumhuriyetçisi bir gay'im!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder