30 Haziran 2018 Cumartesi

MUCİZE DEĞİL, HAKEDİLMİŞ BİR GALİBİYET VE BAŞARI!


Voleybol Milletler Lig için Milli takım kadrosu açıklandığında herkes dahil ben de hiç umutlu değildim başarılı olacağımıza dair. Ama turnuvaya hızlı bir başlangıç yapmamız, bizi 6'lı finallere kadar yükseltti. Turnuvanın en güçlü takımlarını yenmiştik; Amerika, İtalya, Çin, Japonya, vs... 6'lı finallerde ise kim inanırdı Sırbistan'ı yeneceğimize; aslında inanırdı; çünkü Sırbistan bizi tie-break'ta yenmişti tıpkı Rusya ve Hollanda gibi turnuvadaki önceki karşılaşmalarımızda. Aslında takımımız en iyisiydi turnuvanın ama genç oyunculardan kurulu olduğumuz için tecrübesizliğimiz vardı biraz. Türkiye'nin final oynayacağını, Eda'nın MVP olacağını hep dile getirdim. Eda'ya da sürekli mesaj gönderdim final oynayacaksınız, sen de MVP'sin diye. Çinli antrenör de dememiş miydi, finali Türkiye ile biz oynarız diye. Bugün hiç kimsenin tahmin bile edemeyeceği şekilde Brezilya'yı 3-0 yendik. İlk setin gidişatından beliydi bu maçı kazanacağımız; çünkü kızların gözünden enerjileri ve bu maçı ne kadar istedikleri o kadar çok okunuyordu ki... Özellikle Meryem ve Eda'daki o hırs çok ortadaydı. 3-2 kesin alırız da, 3-0 da olmaması için hiçbir neden yoktu diye düşünüyordum maçtaki enerjiden hissettiklerim doğrultusunda. Zaten Brezilya, sanki Türkiye baskısıyla oynadı, gibi bir hava vardı. Yani enerjileri çok güçlü değildi ama kesinlikle Türkiye çok iyi oyunuyla kazandı maçı; Brezilya'nın gününde olmamasıyla değil. Tandara'nın işini bitirmişti kızlar. Hele Gabi'nin yediği blok balon gibi söndürmüştü onları. Özellikte servislerde hiç ama hiç hata yapmayan Brezilya hayatının hatasını yaptı, hayatının da hatasını yaptı elenerek. Neydi o öyle out'lara vurmalar falan. Kızlarımıza bir göz atarsak çok kısaca... Hande çok deli yaa..! O deli ve korkusuz, gözü pek smaçları maçın kaderini belirledi, diyebilirim. Şu anda dünyadaki 1 numralı smaçörüm Hande. Zaten oldum olası kendisine çok hayranım ve Neslihan'dan sonraki en büyük beklentim o. Ve Meryem... Bugün sen olmasaydın, bu maç gelmezdi; başka da bir şey söylemiyorum senin için. Eda MVP; buraya yazıyorum. Eda % 100 MVP! Çünkü şu anda dünyada onun kadar komple bir oyuncu yok. Smanç, blok, defans, pas, servis, ne ararsanız. Bugün ölü topları bile diriltti! Takımın ikinci bir antrenörü adeta; sahanın içinde veya sahanın dışında farketmeksizin sürekli oyunun içinde kızlarla kurduğu diyaloglarıyla. Sanki Guidetti'den bile daha çok taktik veriyor takıma. Meliha, sen Türkiye'nin aydınlık yüzüsün. Röportaj verirken gurur duydum seninle. İşte bizleri böyle pırıl pırıl zekalar temsil etmeli uluslararası arenada; oyunculuğunu tartışmıyorum bile; Milli Takım'ın yükü sende artık Eda'dan sonra. Cansu sen VNL'ye damganı vurdun, bugün de son sette tıkandığımız anda noktayı koyma cesaretini gösterdiğin gibi. Öpüyorum seni. Simge, sen dünyanın en iyi liberosusun. Kimse tartışmasın bile konuyu. N'oldu Brezilya'nın liberosuna; nal topladı bugün. Guidetti'ye de sevgiler... Damat, hadi yine iyisin!
Not: VNL, yani Voleybol Mİlletler Ligi, dünyanın en iyi 16 Milli Takımı'nın birbiriyle maç yaptığı, tam olarak 19 maçla biten bir turnuva ve Türkiye yarın 19. maçını Çin ile final oynayarak yapacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder