5 Mart 2018 Pazartesi

Eşcinsellik kadın müsvetteliği değildir, artık yeter!

Kendini transseksüel olarak tanımlayanlar eşcinsellerden bağımsız mücadele versin; çünkü eşcinsellik bu değil!


Dün bir kez daha şahit oldum ki, bu transseksüellik denilen şey eşcinselliği baltalıyor, eşcinselleri son sınıf yapıyor, değersizleştiriyor heteroseksist dünyada. Eşcinsel denilince herkesin aklına feminen erkeklik, yani kadınsı davranışları olan erkekler geliyor. Senin belki herhangi bir cinsiyete ait olmak gibi bir kaygın olmayabilir ama eğer "heteroseksüelsist" erkek değilsen, yani maço değilsen, kaba ve saygısız değilsen, şiddetten uzaksan, olaylara sağduyulu ve küfürsüz yaklaşıyorsan; erkek değilsindir, eşcinselsindir. Eşcinselsindir de kadını taklit eden bir müsvettesindir de! Eşcinsellik bir kimlik değil toplumun gözünde; kadına benzemeye çalışan erkeklik! Gerçekten öyle mi-yiz? Eşcinsellik erkeklik de değil, kadınlık da veya her ikisi de ama bir şeyin taklidi değildir; taa ki transseksüellerin heteroseksizme aidiyet kaygısı sebebiyle eşcinsellikten kurtulmaya çalışmasına kadar. Evet, eşcinselliğin erkeklik veya kadınlık sınıfına ihtiyacı yok, olmamalı da. Zaten erkek veya kadın da olamaz istese de. Çünkü doğada biyolojik cinisyet var ve insanların kimi seveceğini cinsiyeti belirleyemez. Bir erkek biyolojisinin hemcinsini sevmesi için bir "cinsiyet kimliği"ne ihtiyacı olamaz. Sevmek sevmektir, bir duygudur ve bunun için benim doğam dışında bir ambalaja girmem ihtiyaç yok. Cinsiyetçi bir kültürde, yani toplumsal cinisyet rollerinin olduğu bir kültürde belki insan doğasından kopabilir, doğasını inkar edebilir, doğasını artık sevmekten vazgeçebilir ve o cinsiyetçi kültürün bir parçası olmak için çaba sarfedebilir bunu ne kadar kendim için istiyorum dese de, özde aynıdır eşcinsellik; biyolojik olarak hemcinsini sevmektir. Kafanın içinde bir cinisyet var mıdır, yoksa heteroseksizmi mi içselleştirmişsindir bilemem ama her ne olursa olsun doğada bedensel olarak hemcinsini sevmek diye bir gerçek vardır ve bu sevmenin önünde biyolojik beden asla engel değildir. Engel olarak görülen şey heteroseksizmden başka bir şey değildir. Eğer heteroseksizmle mücadele edemiyorsan, homofobikleşirsin, heteroseksistleşirsin, sonra da transseksüelleşirsin. Olay budur. Bunun ötesi yoktur. Sonrasında da ne olur; toplumun kafasında önyargılar... Kendini heteroseksüel hissetmeyen herkese kadınsı gözüyle bakılır artık. Kadınsılıkla dalga geçilmeye, aşağılanmaya çalışılır eşcinsellik. Hemcinsini seven bir erkek biyolojisinin kadınsılığa ihtiyacı yoktur. Ben erkekleri de seviyorum, bedenimi de seviyorum ve kendimi sevdirmek için kendimden-doğamdan, doğallığımdan vazgeçmeme ihtiyaç yok. Ben, kadınsılıkla aşağılanmayı, dalga geçilmeyi, dışlanmayı ve bu yüzden şiddeti hak etmiyorum. Lütfen mümkünse kendini transseksüel olarak tanımlayanlar eşcinsellerden ayırsın kendini. Onlar erkekliklerinin, kadınlıklarının mücadelesini versinler başka bir platformda. Çünkü eşcinselleğin erkek veya kadın olmayı istemekle alakası yok. Çünkü eşcinselliğin heteroseksüelsistleşmeye ihtiyacı yok. Bugüne kadar homofobi olarak ne yaşadıysam, eşcinselliğe önyargılar yüzünden yaşadım ve bunun suçlusu bilinçsiz eşcinselliktir. Eşcinsellik kadınsılık değildir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder