29 Eylül 2017 Cuma

Cinsel yönelimler arasındaki dengeyi de sağlıyor spor!


Ben bugün sporun insanları ne kadar sağlıklı-doğru şekilde sosyalleştirdiğini detaylandırmak istiyorum.
İçinde yaşadığımız genel kültürü gözününde bulundurduğumuzda ne kadar spor engelli olduğumuzu çok rahat görebiliriz.
Hal böyle olunca insanlar nasıl sosyalleşiyorlar; kahve köşelerinde, eğlence mekanlarında, yeme içme ortamlarında veya kötü alışkanlıklar diyarlarında, vesaire...
Artık sporsuzluğun insanları hantallaştırdığına, pas tutturduğuna değinmek bile istemiyorum. Sporsuz insan dikkatsiz de oluyor.
Sporun insanları nasıl sağlıklı şekilde sosyalleştirdiğini kendi üzerimden örneklendirmek gerekirse...
Ben spordan önce ve çalışma hayatımdan sonra faaliyetlerim dışında bilgisayar başındaydım dobiş-dobiş!
Bilgisayar başından kalkmam, işlerimi boşvermeme sebep olmadı elbet; yapılacaksa o işler mutlaka yapılıyor; okumalar, yazmalar, indirmeler, paylaşmalar, vesaire ama spor öncelikli hale geliyor bir süre sonra hayat; bu da sporun getirilerinin öncelikli hale gelmesi demektir.
Araya sıkıştırmadan edemeyeceğim; 20 yaşındaki sporsuz halime, 50 yaşındaki sporlu halimi tercih ederim; spor biçimlendiriyor insanı çünkü sağlıklı yapmasının yanı sıra. Bu da özgüven ve hayata karışmak demektir. Bu da sosyalleşmenin en güzel halidir. Çünkü keyif alıyorsun özgüvenli şekilde sosyalleşince...
Spor ortamında sporcu insanlarla kontakt kuruyorsun, hayatı paylaşıyorsun. Bu da ne demektir; hayatı güzel paylaşmak demektir...
Ter atıyorsun, zihnini çalıştıryorsun...
Sporda kötüye dair bir şey olmuyor; olumsuz düşünceler içine girip ruhunu, kalbini kirletmiyorsun; bu sayede etrafına pozitif enerji saçıyorsun.
Sağlıklı kişilerle iletişime geçiyorsun düşünsel anlamda bile...
Spor nezaket aşılıyor. Kavga edip barışmasını öğreniyorsun.
Burası çok önemli...
Eğer ben spor yapmasaydım, spor yapan İranlılarla tanışmazdım. Çünkü badminton grubumuz İranlılardan oluşuyor.
Başka şehirden gelen insanların da tanışmalarına bir vesile spor. Bugün olduğu gibi...
Spor eşcinselleri heteroseksüellerle de sosyalleştiriyor. Eşcinseller için en önemli katkısı bu; bu sayede homofobinin daha çok eşcinsellerin kafasının içinde olduğu ortaya çıkıyor.
Çünkü sen kendini sağlıklı bir şekilde ifade edersen dışarıdan gelecek homofobiyi kırabiliyorsun.
Bakınız benim arkadaşlarıma; hepsi heteroseksüel ve bana karşı homofobik olmayı bir tarafa bırakın, eşcinsel ortamdan çok daha sevgi ve saygı dolular.
Cinsel yönelimler arasındaki dengeyi de sağlıyor spor! diyelim ve bitirelim bu konuyu....
Çünkü spor aracılığıyla eşcinsellerin sadece cinsellikten ibaret olmadığını gösterebiliyorsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder