26 Eylül 2017 Salı

Köpeklerin sokaklarda başıboş dolaşmasını istememek, havan sevmemek anlamına gelmez


Yunanistan’da sokak köpeklerinin emekli bir Oxford Üniversitesi profesörünü yiyerek öldürdüğü haberini paylaşan Özdilli, sayfasına "Sokaklarda başı boş köpek istemiyoruz. Hayvanseverler hepsini evlerine alıp baksın, eğitsin...' notunu düşmüş.

Vay sen misin bu notu düşen!
Hayvanseverler hemen saldırıya geçmiş nasıl böyle bir şeyi söylersin diye.
Ne söylemiş ki; sokakta başıboş köpek dolaşmasın demiş.
Haklı.
Köpektir, saldırır ve hatta öldürür bile.
Köpeklerin sokaklarda başıboş dolaşmasını istememek, havan sevmemek anlamına gelmez.
Ben bir çok köpek besleyenin de hayvansever olduğuna kesinlikle inanmıyorum.
Adamlar yırtıcı köpek besliyorlar; sanırım ruh hallerine uygun düştükleri için.
İnsan niye yırtıcı köpek besler?
Ve bu köpekleri sokaklarda, parklarda başıboş dolaştırıyorlar. Ben de bu köepklerin saldırısına uğradım...
Ünlülerden Öykü Serter de böyle bir köpeğin saldırısına uğramadı mı, mahkemelik olmadı mı bu yüzden?
Fatih Terim'e kendi köpeği saldırmadı mı?
Daha geçtiğimiz haftalarda bloğumda da bahsettiğim üzere, bir arkadaşıma bu yırtıcı köpeklerden biri saldırdı mahallemizde başında sahibi olduğu halde.
Bakınız gerçek hayvansever olmakla, evde kedi beslemekle, vesaireyle köpekleri bir tutmayın. İnsanlar bile birbirine saldırabilirken, köpekler niye saldırmasın. Ve bu hayvanlar insana zarar verebiliyor, okumuyor muyuz çocukları falan ödüren köpek haberlerini?
Kediseverlikle köpekseverliği aynı kefeye koymayın lütfen.
Bundan da köpek düşmanı falan olduğum çıkartılmasın. Onları o kadar çok seviyorum ki...
Ama bana zarar verebilecek bir hayvana ne yazık ki kediler kadar güvenemem.
Ben türcülüğe karşı biriyim; bütün canlılar eşittir benim gözümde ve eşit yaşama hakkına sahiptir.
Ama dediğim gibi benim sevgimin bile muhafazası için, nefrete dönüşmemesi için kendimi korumam şarttır.
Gerçekten ben evde niye yılan besleyeyim, niye timsah besleyeyim, niye kaplumbağa veya fare besleyeyim?
Kedi başka bir şey; insanlardan bile daha insancıllar, sevgi dolular kediler...
Kafanızı bir kedinin karnına gömüp kokusunu içinize çektiniz mi hiç?
Ve kediler bir sevgiye bin sevgiyle karşılık verirler...
Ve nasıl snobturlar, nasıl asildirler üstelik...
Bir dilleri olsa da konuşabilseler keşke...
Not: Köpekleirn hayvanseverlikten çok güvenlik amacıyla beslendiği de bir gerçektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder