12 Ağustos 2017 Cumartesi

Bana, benden başka kimse bir şey katamaz ki zaten; ben niye birileriyle varolmaya çalışayım ki?

Birileriyle varolmayanı da hiçbir şey etkileyemez varoluş mücadelesinde


Trans kadın bir arkadaşımız muhafazakar bir partiyi desteklediği için kimsenin iş vermediğini söylemiş...

Konumuz eşcinsellerin siyasi tercihleri değil. Ona gelinceye kadar din eşcinselliği lanetlemesine rağmen dindar olan eşcinseller var. Bakmıyorlar ki sığındıkları limanlar kimlerin egemenliği altında. O yüzden onlara da anlatacak bir şeyim yok anlaşılmayacağım için, kendileri bilir. Aslında bütün yanlış seçimler birey olabilme kapasitesinin/cesaretinin olmayıp heteroseksizme sığınma çabasından başka bir şey değil. Oysa çare sadece insanın kendisidir. Çünkü ayrımcılığa maruz kalan kesimin bir mensubu olsan bile, özgün olamadıktan ve düşüncelerini bağımsız bir şekilde ifade edemedikten sonra oradan oraya savrulursun yaprak misali ve rüzgar bir gün ters yönde çok şiddetli esip toprağın altında bırakarak fosile dönüştürebilir. Ama bağımsızsan, göbeğin hiçbir yere bağlı değilse, bir şey olmaz. Hiçbir yere bağlı olmayınca yalnız kalabilirsin ama bağlı olmak için bir sebep yoksa, neden bir tarafta yer alasın ki; o kadar şahsiyetsiz miyim ben..? Düşünce farklılığın kabul edilmiyorsa, aynı kesimdenim diye o kesimin içinde yer alsan ne olacak ki eğer o kesim düşünce farklılığını kabul edemeyecek kadar muhafazakarsa muhafazakarlıktan çekilen bir dünyada? Mesela ben transseksüellikle ilgili düşüncelerimi açıkladım diye bütün Türkiye LGBTİ'sinin tepkisini çekiyorsam, orada bir sorun var demektir, orada ayrımcılığa maruz kalanların bir bağnazlığı vardır. Farklı sesleri kabul etmemekle mesela ne geçiyor Türkiye LGBTİ'sinin eline; ne kazandılar, kazanıyorlar veya kazanacaklar; bilindik anlamda kendilerine sunulan LGBTİ anlayışını formaliteden sürdürecekler işte. Ben ne kaybettim; benim kaybetmek diye bir durumum söz konusu olabilir mi? Çünkü ben birileri varolmadan önce de vardım eşcinsel olarak, birileriyle de daha da varolmadım, birileir olmayınca da yok olmam diye bir şey söz konusu olamaz. Kısaca eşcinsel Halil Kandok: bu isime, kişiye eşcinsellik anlamında benden daha fazla kim ne katabilir, kim ne götürebilir? Ayrımcılığa maruz kalanların ayrımcılık yapması ancak onların gerçek yüzlerini, onların zavallılığını ortaya çıkartabilir. Bilen de biliyor zaten gerçekleri, bilmezlikten gelenlerin de zaten dünya yansa yorganları yok içinde!

Hep bahsederler ya varolmak için LGBTİ dünyasının işbirliği içinde olmasından falan; olmayan bir şey için bir araya gelsen ne olacak ki? Senin düşüncene hiç uymuyorsa ve seni bir yere taşımayacaksa o birliktelik, niye boşa kürek çekeceksin ki? Beni-eşcinselliğimi batıran cinsiyet kimliğiyse, ben cinsiyet kimliğini niye destekleyeyim ki mesela?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder