17 Mart 2017 Cuma

Keşke Hollanda kadar medeni olabilseydik

Türkiye'de eşcinsellere yürüyüş hakkı verilmemektedir ve yürüdükleri zaman polisin şiddetli müdahalesine maruz kalmaktadırlar... O zaman insanlarımız neden sesleirni çıkarmamaktadırlar acaba? İnsanlık öldü mü?!!


Umut Akyürek eşcinsellik üzerinden Hollanda'nın Türkiye politikasını elşetirme konusunda haklı olduğunu göstermeye paylaşımları ve sözleriyle devam ediyor. Gerçekten benim kişilerle hiçbir sorunum olamaz. Ama eşcinsel karşıtlığı varsa da bu konuda düşüncelerimi ifade etmeyi bir insanlık borcu olarak düşünüyorum. Son olarak bir haber sitesinin, Umut Akyürek'i haklı gösteren "Umut Akyürek linç ediliyor.." başlıklı bir haberini paylaşmış sevgili Umut Akyürek.

Benimse cevabım...

Sorun ne biliyor musunuz? Gerçekçi olamamak. Hollanda'nın politikasını eleştirebilirsiniz ama bunu eşcinsel evlilik üzerinden yapmanız kabul etseniz de etmeseniz de homofobiye dairdir. Ki bunu kendi ifadenizde de belirttiniz eşcinsel evliliğe karşı olduğunuzu söyleyerek. Eşcinsellerin heteroseksüeller kadar eşit haklara sahip olmasını istemeMeniz bir homofobidir. Burada bir eşcinsel hakları karşıtlığı mevcuttur ve eşcinsel dostlarınızın olması, homofobik olmadığınız anlamına gelmez. Eşcinsellere herkes kadar haklarının verilmemesi bir homofobidir dayanağınız fıtratınız da olsa ki herkesin fıtratı kendinedir. Eşcinsellerin fıtratı da eşcinsellikleridir. Hiç düşündünüz mü ben Hollanda'ya tepkimi neden eşcinsellik üzerinden yaptım? diye veya bu eşcinseller bana durduk yerde mi tepki gösterdi? diye. Siz Hollanda karşıtlığınızı cinsel yönelim üzerinden değil de başka bir şey üzerinden yapmış olmasaydınız, eşcinseller sizin tepkinize bu şekilde tepki gösterirler miydi? Sanmıyorum. Ama sizin inatla ben homofobik değilim, eşcinseller haksız yere linç ediyor beni derseniz, hiç inandrıcı olmazsınız. Ben sanatçı olsam, çünkü sanatçılık bunu gerektirir, duyarlılık gerektirir, eşcinselleri anlamaya çalışırım ve eşcinsellik diye bir şey var, bunlar hemcinslerini seviyorlar erkek egemen yapıya rağmen, demek ki var bir bildikleri diye anlamaya çalışırım, yasalarımız onlara haklarını teslim etmese de, siz eşcinsel haklarına karşı olsanız da, bir acaba? diye düşünür, en azından direkt karşıtlık yapmazdım. Yavaş yavaş eşcinsellere hakları verilmeye çalışılırken dünyada, İran'da niye eşcinseller idam ediliyor, Batı'da neden bu kesim tanınıyor diye biraz mantıklı düşünmeye çalışırdım. Kaldı ki eşcinsellerin insanca yaşaması ve haklarını kullanmasının hiç kimseye, hiçbir şeye zararı olmaz. Sizin beğenmediğiniz ve ahlakını çökmüş bulduğunuz Hollanda dünyanın en medeni toplumudur. Çünkü heteroseksist dünyanın en ötekileri eşcinsellerdir ve Hollanda eşcinselleri layığıyla kabul etmeyi başarmış ülkelerdendir. Her ülkenin yanlış politikası olabilir ama o ülkenin genel yapısına, genel poltikasına bakmakta fayda vardır. Keşke Türkiye Hollanda olabilseydi.

Umut Akyürek'in cevabı... Homofobik değilim ayrıca olsam suç mu? Ayrıca artık homoşerrifobikim literatüre yeni bir kelime kazandırmış olayım. Sizlerin şerrinden korkulur. Allah düşmanıma vermesin. Beni ne yaptığınız zerre kadar ilgilendirmiyor, ben de ekli olan dostlarımı da öyle. Kendinizi yeterince ifade ettiniz buna ben müsaade ettim. Artık yeter diyorum!!!!

Sevgili Umut Akyürek, yanlış yapmaya devam ediyorsunuz. Homofobi gelişmiş toplumlarda suçtur siz Allah katında sevap olduğuna inansanız da. Eşcinsellik diye bir gerçek var ve eşcinselleri nefrete hedef gösterme hakkınız olamaz insanlık gereği. İnsanlık, ayrımcılık yapmadan herkesin eşit ve özgür yaşama hakkına saygıyı gerektirir... Sarfettiğim sözlerde de en küçük rencide edici bir şey olmadığı gibi arkasında durulabilecek ve birilerine faydalı olabilecek cümleler. En azından yanlış ve art niyet yok içinde, içimde...

Özetle...
Homofobinin haklı bir gerekçesi olamaz. Homofobi düzeltilebilecek bir sevgisizlik, tedavi edilebilecek bir hastalıktır.
Homofobi, yani eşcinsel karşıtlığı, eşcinsel düşmanlığı öldürür. Her yıl kaç eşcinselin homofobiye kurban gittiğinden haberiniz var mı? Yoksa eşcinsellerin öldürülmesi vicdanlarınızı hiç rahatsız etmiyor mu? Ben insanlığınızdan şüphe duyarım rahatsız etmiyorsa eğer...
Evet, homofobi bir suçtur saldırıya, cinayete, ayrımcılığa, vesaireye sebep olduğu için ama medeni ve de insan hakalrını gözeten bir ülkeyseniz tabiki. Sizin eleştirdiğiniz Hollanda, Türkiye ile kıyaslanamayacak kadar medeni ve insan haklarına saygı gösteren bir ülkedir. Göremiyorsanız bu sizin sorununuzdur doğru bakamadığınız için. 

Ülkeler arası insani gelişmişlik sıralamasında Hollanda'nın ahlaksız olarak gördüğümüz ülkeler olan Norveç, Danimarka ve İsviçre ile zirvede olduğunu biliyor musunuz? Adamların aylık kedi dostlarımıza ayırdıkları mama parası bile bizim asgari ücretimizden yüksek... 

Biz ise insani gelişmişlik sıralamasında sonlardayız. Kendimizi dev aynasında görmeyi çok seviyoruz... Tabi şöyle bir gerçek de var. Homofobiyi kendine hak gören bir kişi, Hollanda'yı elbette gelişmiş değil, ahlakçı bir gözle bakacağı için çökmüş görecektir. Vatandaşlarımız mecbur mu da gitmişler ve hala Avrupa'da kalıyorlar..? Demek ki var bir bildikleri... Aynaya bakıp gerçekçi gözlerle görelim artık kendimizi...

Hollanda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder