22 Şubat 2017 Çarşamba

Günümüz sanatçıları emek hırsızı değil, evrensel düzeyi yakalamış takdir edilesi sanatçılardır


Kimse inkar etmesin. Hırslı insanlar egolarının kurbanı olabilirler. Ve ister istemez de çıkar kavgası olacaktır hayatın her biriminde. Müzik dünyası da bu birimlerden biri. Ne kadar kıskanmıyorum falan dense de karşı tarafın başarısı hazımsızlık yaratabilir. Günümüz video internet kanalında yılların sanatçılarıyla, günümüz sanatçıları arasındaki tıklanma farkı uçurumlar ötesi... Herkesin bir dönemi vardır ve dönemler yapısına uygun müzik anlayışı ve sanatçılar yaratacaktır kaçınılmaz olarak. Beğeniriz beğenmeyiz, takdir ederiz etmeyiz ayrı mesele ama jenerasyonlar arası yarış biraz anlamsız değil mi? Bırakınız eskiler klasik olarak kalsın da değerini korusun. Mesela opera veya klasik müzik çok tıklanmıyor diye, günümüz müzik anlayışına göre değersiz mi oluyor? Işın Karaca'nın Ece Seçkin'e sataşması da böyle bir şey işte. Bırak sen kült bir sanatçı olarak kal, Ece Erken de günümüz müzik anlayışına göre kitleleri süsüklesin, çok tıklansın. Zaten yapılacak bir şey yok ki... Sen kendini parçalasan da Ece Seçkin ve diğer genç sanatçılar günümüz jenerasyonuyla aynı ruh haline sahip oldukları için, bu ruhu daha samimi taşıyacaklardır. Yanlış anlaşılmasın... Ben de 70'ler, 80'ler, 90'lar işlerini daha kaliteli buluyorum ama bu Ece Seçkin, Derya Uluğ, Aleyna Tilki, v.s. dinlememe ve onları takdir etmemem engel değil ki. Aleyna Tilki, Ece Seçkin gibi genç sanatçıların tıklanma oranları parayla satın almakla alakalıymış bazı eski sanatçıların dediğine göre... Mümkün olabilir mi böyle bir şey? O zaman sen de satın al; senin maddi gücün daha çoktur sanırım. Ben bu tür saldırganlıkları gerçekten hazımsızlık ve kıskançlık olarak görüyorum. Satın alıyorlarsa bile kime ne? Herkes işine baksın! Gülşen tıklanıca satın alma olmuyor da Ece Seçkin ve Aleyna Tilki ve benzerleri tıklanınca mı satın alınmış oluyor tıklanma oranı? Gücünüz yetiyorsa Gülşen'e laf söyleyin o zaman. Bazıları beğenmeyebilir ama ben günümüz sanatçılarının tarzını seviyorum. Soundu çok güçlü şarkılar ve daha evrenseller. Bakınız nice kaliteli sanatçımız bu geleneksel zihniyeti yüzünden silinip gitti piyasadan. Tarzını korursun ama günümüz soundunun da dışında kalmak bana ilkellik gibi geliyor. Zaten deneyselliğin olmadığı bir iş, bir süre sonra tıkanmaz mı? THM ve TSM neden gelişemedi; bu kısır algı yüzünden. Dünyada binbir tür ve tarz var; neden harmanlanarak daha keyifli dinletiler oluşturulmasın? Mesela 5-10 bağlamanın yan yana dizilmesiyle çalınan türkü ne kadar dinlenebilir, kaç kişi dinler ve müziğe ne katkısı olur birbirinin tekrarı çalınmalar? Işın karaca yanlış düşünüyor. Burada emek hırsızlığı falan yok. Evrensel müziği yakalamış günümüz sanatçılarının çok cesur çabaları ve işleri var. Kim ne derse desin.. 2015, 2016 yıllarında yapılan şarkılar sound olarak uluslararası düzeyi tam anlamıyla yakaladı. Günümüz şarkılarının sounduna alışan kulağım, önceki düşük saoundlu şarkıları çok basit buluyor inanın. Tabiki de eski sanatçıları çok seviyorum Ajda Pekkan, Sezen Aksu, Nükhet Duru, Nilüfer gibi ama günümüz sanatçılarının da yanındayım. Ama sesleri çok iyi olduğu halde potansiyellerini değerlendiremeyen bir önceki jenerasyondan (2000'ler diyebiliriz mesela) bazı sanatçıların hazımsızlık ve saldırganlıklarını da hiç tasvip etmiyorum. Bakınız, Sıla gençoğlu, Gülşen, Nilüfer, Nükhet Duru gibi sanatçılar; "benden çok tıklanıyor günümüz sanatçıları" diye hiç hayıflanıyorlar mı? Laf atmakla bir şey kazanılmaz. Ece Seçkin çok doğru söylemiş desteklenmek yerine kösteklenmenin çok yanlış bir şey olduğunu dile getirerek. Bir ara da Demet Akalın, Aleyna Tilki'ye laf söylemişti. Sonra Aydilge girdi devreye. Siz de tıklanın, siz de satın alın tıklanmayı... Veya işinize bakın... Emek hırsızlığı falan yakışıksız ithamlar. Küstürmeyelim gerçekten gençlerimizi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder