22 Aralık 2016 Perşembe

Eşcinsel olduğum halde sosyal yaşamda hiçbir zorluk yaşamadım!

Eşcinsellerin sosyal yaşamda karşılaştıkları sorunlara dair bir anketin sorularına verdiğim cevaplar... Hiç de ukalaca değil..!

Kim demiş eşcinsellerin çalışmasının önünde engelelr var diye... Emekli oldum, hala işverenimle görüşmeye devam ediyorum. İnsan, insan olduktan sonra eşcinselliğine bakılmaz ki...

1. Eşcinsel kimliğimden dolayı okul hayatım boyunca hiç sorun yaşamadım. Liseye kadar örgün okudum zaten, üniversiteleri açıktan... Liseye kadar da homofobiyle karşılaşmamamın sebebi belki de aşırı feminen davranmamamdır.
2. İş bulmakta zorlanmadım. İnsanın cinsel kimliğinin iş bulmakta sorun çıkardığına inanmayanlardanım. İnsanın çalışmaya niyeti varsa ve yeteneğini azimle gösterebildikten sonra cinsel kimlik ne kadar sorun yaşatabilir ki? Ben cinsel yönelimimle iş yapmıyorum ki. Çalıştığım ortamda herkes biliyordu eşcinselliğimi ve sen eşinselsin diye kapı önüne koyulmadım. Üstelik yaptığım iş de eşcibnsellere atfedilen terzilik veya aşçılık değil, sağlık sektörüydü.
3. İnsan eşcinselliğine inandıktan sonra, inandığı bir doğrudan ötürü dışarıdan ayrımcılığa müsade etmez ki. Engeller mücadele etmek için vardır. Ve bunun-ayrımcılığın hesabını sorabilme özgüvenim var. Ne demek sen eşcinselssin diye engeller çıkartılması. Ama, eğer sen eşcinselliğim ortaya çıkacak diye korkarsan, karşı tarafın sana bu konuda problem yaşatmasına zemin hazırlamış olursun.
4. Dediğim gibi insanın kendine nasıl davranılacağını kendi özgüveni belirler. Kolay mı sen eşcinselsin diye direkt bir şekilde ayrımcılık yapılması? Kişisel keyfi ayrımcılıklara da haddini bildirmek gerekir. Ben hastaneye, her yere gittiğim gibi kendi kimliğimle gidiyorum ve eşcinsellik cıvıtılmadıktan sonra karşı taraf da homofobik davranma hakkını kendinde göremez diye düşünüyorum. Böyle bir ayrımcılık yapılırsa, eşcinselliğime ayrımcılık yapanın heteroseksüelliğini 3 paralık hale getiririm ben de.
5.Sigorta ve emekllik konusunda hiçbir sorun yaşamadım. Pirimlerim tam ödendi. İşinin ve hakkının takipçisi olacaksın. İhmaller, suistimallaer sadece eşcisnelliğe karşı olan bir şey değil ki. Dünyanın her yerinde ucuz işçi çalıştırma adaletsizliği var. Mücadele edeceksin. Edemiyorsan bunu homofobiye veya eşcinselliğine vermeyeceksin.
6. Emekliliğimi hak ettim ve yaşımı bekliyorum. Çünkü azmettim ve çalıştım. Eşcinsel olarak değil, heteroseksüel olarak bile ülkemizde çalışma koşulları işçilerin aleyhine. Bütün eşcinseller çalışsın ve emekliliklerini hak etsinler seks işçiliği yapacaklarına. Yaşlılık konusu da sadece eşcinsellere sorun çıkartabilecek bir süreç değil ama heteroseksüel yaşamı tercih etmemiş eşcinseller olarak hayatı daha keyifli yaşayabilmek için, birlikte yaş alma planlarımız var. Büyük ihtimal yaşlı eşcinseller apartını gerçekleştireceğim.
7. Eşcinselleri gettolaştırmayı tercih etmiyorum. Eşcinselliğin kabulü için tüm sosyal yaşamın içinde olmalıyız. Ama özgüvensiz eşcinseller kendi çevrelerinde daha mutlu yaşayacaklarsa bunu tercih edebilirler. Bir araya gelip dertleşiyoruz ama bu kendimizi eşcinsel karantina altına almamızı gerektirmez. Ama gene de ayrımcı bir dünyada ihtiyaç duyulursa eşcinsellere mahsus evler yapılabilir. Bu da huzur evi şeklinde değl de, müstakil evler şeklinde olabilir. Ülkemizde böyle bir çalışma yok ne yazık ki...


Hep sosyal yaşamın tam göbeğinde oldum eşcinsel kimliğimle... 30 sene önce de, şimdi de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder