25 Ekim 2016 Salı

Kalbimde kırılmadık yer mi bıraktıNIZ!

Yakında YouTube'a çıkmasını da yasaklarlar mı acaba Aleyna Tilki'nin?!


Aleyna Tilki bu ülkede görülmedik başarıya imza atıyor, klibi 2 ayda 100 milyon tıklanıyor ama HAZMEDİLEMİYOR. Çünkü o bir kız çocuğu ve SINIRLARINI FAZLASIYLA AŞIYOR! değil mi ahlakçılar? Çok öfkeliyim bu ahlak kumkumalarına. Daha önce de söyledim, tekrar söylüyorum... Bu ülkede çocuklar ne istismarlara maruz kalıyorlar da herkes seyirci kalıyor ama bu kız müzik yapıyor, MÜZİK YAPIYOR; görmüyor musunuz, anlamıyor musunuz? Çocuklar çalışamaz diyorsanız ama daha kaç yaşında çocuklar okula gönderilmeyip ne ağır işlerde çalıştırılıyor aileleri tarafından ve bu toplum buna göz yumuyor meslek öğrensin diye, eve üç kuruş para getirsin diye. O zaman devlet nerede, Müge Anlı nerede? Tabii şarkıcılıktan meslek mi olur; şarkıcı dendiği zaman insanların aklına hemen kötü şeyler gelir cinselliğe dair. ŞART MI KONSERVATUVAR OLKUMAK MÜGE ANLI; Kız ihtisasımı psikoloji alanında yapmak istiyorum, müziğe zaten yeteneğim var diyor. Ben de mesela fotoğrafçılığı okumaya ihtiyaç duymuyorum, onun yerine felsefeyi tercih ettim. Çünkü sanat teknik bir şeyden çok estetik bir şeydir yetenek ve kişinin bakış açısıyla peydahlanan. Evet Müge Anlı da devreye girmiş ve Aleyna şarkı söylemeyi bırakmazsa, devlet elinden alır diyor. N'olacak alacak da.. Bir kızın hayalleiyle oynadığınızın farkında değil misiniz ahlakçılığınıza hedef göstererek? Yaa, bu kız şarkı söylüyor ve annesi babası başında ve bu kız küçük yaşlardan beri kendi isteğiyle şarkı söylüyor, ailesinin dayatmasıyla değil. Hadi şarkı söylemeyi bıraktırdınız diyelim; çok mu mutlu olacak bu kız, hayatında çok mu doğru kararlar almasını sağlayacaksınız bu şekilde? Hadi devlet bu kızı ailesinden kopardı diyelim, hatta HADİ KOPARTTIN MÜGE ANLI, bu kız artık senin sayende çok daha mı başarılı işlere imza atacak? Bu kadının-Müge Anlı'nın, hukuki işlere karışmasına devlet niye izin veriyor ben anlamıyorum; TV programlarına mı kaldı adalet? Evlilik programları Aleyna Tilki'nin sahne almasından daha mı ahlaklı? Onlar gençlere kötü örnek olmuyor mu? Tabi uyutulmaya ihtiyacı var ekran başındakilerin. Hele Aleyna'nın gay bara çıkması daha da bir eleştirilmiş alçak seviyeden. Neymiş, yarı çıplak, jartiyerli erkeklerle sahne almışMış..! Çıplaklık da doğal, erkekler de jartiyer giyebilir, diyorum, inadına inadına! Hele şu modacı Gülşah Saraçoğlu'na ne oluyor da bu kadar heteroseksist tavırlar takınıyor anlamıyorum. "Gay bar olayına saygılıyız herkesin tercihidir. Başkaları çıkabilir. Ancak 16 yaşında bir kızın buraya çıkarılması asla doğru değil" demiş. Daha önce de erkekler tayt giyemez demişti, yakında erkeler bale yapamaz da der bu heteroseksist homofobik kadın modacı. Düşünüyorum da, Aleyna'nın başarısını sindiremeyen bazı sanatçılar, bazı mercileri harekete mi geçiriyor acaba? Gerçekten Aleyna Tilki, aklının, fikrinin maşallahı olan cin gibi bir kız ve ailesi başında. Ne yapmış kötü olarak söyler misiniz? Eğer şarkıcılık kötü bir şeyse hiç kimse söylemesin, eğer küçük yaşta şarkı söylemek kötü bir şeyse, çocuklar da şarkı söylemesin (TRT Çocuk Korosu'na ne oldu be! Muhafazakar dönemde ekran onlara da mı yasaklandı acaba?); evet sahne almak da şarkıcılığa dairdir ve kalabalık önünde şarkı söylemek kötü bir şey değil, tecrübedir özgüven kazanmak adına. Pısırık, utangaç, başımız önünde çocuklar olalım değil mi geçmiş kuşaklardaki gibi. Yaa niye bu kadar geri düşünüyoruz; başımızı kaldırıp da dünyaya bir baksak diyorum; tek suçumuz Müslüman bir Türkiye olmak mı? Nihat Doğan da kalkmış, Almanya da sahneye çıkmanın daha zor olduğunu söylemiş hukuki açıdan; bir sen kalmıştın konuya dahil olmadık! Batı'da küçücük çocuklar müzik ve sahne adına neler neler yapıyorlar... Justin Biber ayarında erkek bir şarkıcımız başarılı olsaydı, bu kadar fırtına kopartılmazdı bence. ŞUNU DA SÖYLEMEDEN GEÇMEYEYİM; GERÇEKTEN BU KIZ ŞARKI SÖYLEMEK DIŞINDA BİR ŞEY YAPSAYDI, MÜDAHALE EDİLMESİNE KARŞI ÇIKMAYI BİR TARAFA BIRAKIN, "MÜGE ANLI İMDAT!" DİYECEK İLK KİŞİ BEN OLURDUM AMA BU KIZ ŞARKI SÖYLÜYOR SA-DE-CE!; Haa tabi bir de para kazanıyor; En çok rahatsız olunan taraf da bu sanırım; belki de tek taraf: BIRAKINIZ KAZANSIN!

Yakında YouTube'a çıkmasını da yasaklarlar mı acaba Aleyna Tilki'nin?!

Aleyna Tilki ve ailesinin bu yaygaraya yüz vermemeleri de ahlakçıları daha saldırgan hale getiriyor sanırım.

Olanlara şaşırmıyorum biliyor musunuz? Çünkü eşcinselliği bile, yani doğanın gerçeğini bile ahlaksızlık olarak gören bir toplum, bir kızın şarkı söyleyip başarı kazanmasına kötü anlamda tepkisiz kalamazdı. Toplumlar kademe kademe ve her toplum kendi değerleirne göre doğru ve yanlış belirliyor. Bizim toplum da daha doğu toplumlarına göre yanlış değerleri benimsemiş sayılmaz mı? Batı'ya göre de biz kabul etmesek de biz geri sayılımıyor muyuz? Olaya evrensel bakılamaması durumu söz konusu değerlendirmeler yapılırken. Aleyna Tilki'nin bu topraklarda doğması, yobaz bakış açısını dönüştürmesi açısından iyi bir şey diyelim artık; başka ne diyebilirim ki...

Yalnız ahlaksızlıkla itham edilip ötekileştirilenlerin de ahlakçı kesilmesi çok trajikomik bir vaka.

Aleyna'yı destekleyen sanatçılar da ahlakçı medyanın hedefi halinde bu arada...

Son bir not: Ahlakçılık neden arttı son dönemlerde; çünkü pirim yapıyor!

2 yorum:

  1. senin bir yazında okumuştum sanırım 'söylesem anlamıyorlar, kavga etsem boşuna yoruluyorum...' diye boşver bazı insanlar gerçekten gerizekalı ve çözümü yok :(

    YanıtlaSil
  2. Evet ama bazen insan dillenmeden edemiyor...

    YanıtlaSil