18 Ekim 2016 Salı

Diyor ki, sen haksızsın; ben de diyorum ki, ner'den biliyosun?


İnsanlar bu kadar kolay ölmemeli. Çünkü hayatta yaşamaktan daha değerli bir şey yok. Niya varız hayatta; yaşamak için. Ama insanoğlunu anlamak çok zor; uğruna mücadele ettiği şeyler kesinlikle yaşamaktan daha değerli olamaz. Çünkü uğruna mücadele ettiği şeyler konuşarak, silahla mücadele etmekten daha kolay çözülür. Eğer çözülemiyorsa, çözülmek istenmediğindendir. Adalet sistemi niye var; doğruya yanlışa karar vermek için. Demek ki insanoğlu bencil ve bile bile haksızlık yapıyor ki sorunları konuşarak çözmeyip silaha başvuruyor. İnsanların din için, toprak için, vesaire için, birbirine karşı üstünlük sağlamak için falan savaşması gerçekten akıl tutulmasından başka bir şey olamaz. İnsanca yaşansa, huzur içinde yaşamamak için bir neden yok. Çünkü bu dünya herkese yeter. Her şey bir kişinin olunca daha mı güzel oluyor; paylaşınca herkes mutlu olur, geriye dönen mutluluktan sen de mutlu olursun. İnsanoğlu sanırım paylaşmanın erdemine erişmediği için bencil hala. Egolar, insanlar insancıl olamadıkları için yüksek sanırım hala. Eşitlik ve özgürlük yerine hep bir "ben" durumu söz konusu. Özellikle gizliden gizliye "ben"cil olanlara dikkat etmek gerekiyor. Mücadele güzel, yaşama hırsı güzel ama iradeyi elden bırakmamak gerekiyor; yoksa acımasızlığa dönüşüyor iktidar hırsı. Bunları niye yazdım... Masum insanlar ölüyor insanların insanlara, canlılara, doğaya karşı duyarsızlığından... Ünlü atlet Tayson Gay'in sporcu olan kızı, bir restoranda kaza kurşununa kurban giderek gencecik yaşında hayata veda ediyor. Bu çok acımasızca, çok amntık dışı... Kimsenin böyle bir caniliğe hakkı yok. Eğer bu kadar gözünüz dönmüşse, lütfen siz çekilin hayattan ki, sakin ve huzurlu bir şekilde yaşamak isteyenlerin hayatlarını elleirnden almayın. Gidin başka gezegenlerde falan yapın anlamsız mücadelenizi, savaşlarınızı. O yüzden diyorum ki, elinde silah olan hiçbir mücadelenin haklılığı olamaz. Ben belki zorda kalıp kendimi savunurken birinin canına kasdedebilirim diye zarar verici hiçbir alet bile bulundurmuyorum evimde mesela. Konuşalım, anlaşalım... Derdiniz ne, ne istiyorsunuz; bu düşünerek ve konuşarak çözülemeyecek bir şey mi? Tabi nefretine hakim olamayıp kendini haklı görmekten başka düşünmeyen insanlarla dolu bu dünya... Kararlarını veriyorlar ve ilerisini gerisini düşünmeden, haklı olup olmadıklarını bilmeden uyguluyorlar. Böyle, anlamak istemeyen insanlarla konuşsan da ne fayda... O yüzden de insan ister istemez kutuplaşmaya sebep olsa da geri çekilmeyi tercih edebiliyor. Sonra da kopuluyor, herkes birbirinin ötekisi oluyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder