12 Ekim 2016 Çarşamba

Best Model gelecek yıl uzun donla yapılırsa hiç şaşırrmam


Best Model'ın 29.su yapılmış da, birinci şu kişi olmuş da... Eee... ne olmuş yani? Biz hiçbir şey göremedik şişirilmiş göğüsler ve sert bakışlardan başka... Nerde penisler, ner'de popolar..? Mankenler kameraya yaklaşınca hemen belden üzeri çekimlere geçiliyor; belden aşağı düşünen bir toplumda belden aşağısını göremiyoruz. Erkek demek sert yüz hatları ve şişirilmiş suni göğüsler demek mi; hiç estetik değil. Cinsiyetçi sistemin şablon ürünleri gibi bütün mankenler... Batı'da popo açmak artık çok sıradanken, kıyafet defilesinde bile penisler fora; irili ufaklı sağ sol yapıyorlar. Ben mayosuz podyuma çıkılsın demiyorum; televizyonların bile ahlakçılığına, muhafazakarlığına itiraz ediyorum. N'oldu şimdi mankenlerin belden aşağısı gösterilmeyerek; ahlaklı mı olduk, sistemi mi ürkütmemiş olduk..? Muhafazakarlıkla evrensel olunmaz, modern olunmaz demoktar olunmaz inanın... Vazgeçelim artık şu ahlakçılıktan ve ahlak anlayışımızı bedene indirgemekten, cinselliğe indirgemekten. Ahlak nedir biliyor musunzu; insanların doğal yaşamasıdır. İnsanları kısıtlamaktır ahlaksızlık esasen. Çünkü insanların doğal yaşama haklarını elinden almaktır bu. Bu anlayış, yani ahlakçılık sadece heteroseksist değil, kapitalist de ayrıca. Artık bedenlerin nasıl varolacağı kültürlerin çıkarcı sistemlerinin elinde. Kim egemense, işler onun çıkarı doğrultusunda ilerliyor ve herkes egemen ideoloji üzerinden prim sağladığı için, baskıyı, tutuculuğu, muhafazakarlığı, ahlakçılığı normalleştiriyor. Benim çıplaklığı ve arzularımı-isteklerimi açıkça dile getirmem ahlaksızlık falan sayılıyorsa, gülerim sadece bu zihniyete, acırım hatta... Zamanında 20 yıl önce bu ülkede Karahan Çantay'ın heybetli vücudunun katıldığı erkek güzellik yarışması bile yapılmıştı ve Karahan Çantay bütün ihtişamıyla ve her bölgesiyle arz-ı endam eylemişti... Ner'den nereye... Yakında best model'lar uzuvların görülmemesi için diz altı bol donlarla yapılırsa hiç şaşırmam... Ben yarışmayı TV'den izlemedim ama ilgili kanalın internet sayfasındaki fragmanlara baktım ve yakın çekim görüntüleri hep bel üstüydü...


Karahan Çantay

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder