27 Eylül 2016 Salı

Özgürlük ve eşitlik queer'den geçer; Denizli LGBTİ, Queer'dir


Ailevi sağlık sorunları yüzünden evden fazla çıkamıyorum mecburi işlemlerim dışında. Çıktığım zaman da çok güzel yaklaşımlarla karşılaşınca eşcinsel hakları mücadelemde doğru yolda olduğumu görmem beni mutlu ediyor. Mesela bugün karşıma çıkan iki kişi yürüyüş ne zaman diye zordu. Ben de zannettim ki, bugün Pazar günleri yapılan çevre yürüyüşüne aldığım davetle alakalı bir şey. Hangi yürüyüş dedim, LGBT yürüyüşü dediler... Sonra arkamdan iki kişi koştu geldi, yazılarını takip ediyorum ama Aileleri grubundaki toplantıda sizi göremedim ve üzüldüm, siz nerede toplantı yapıyorsanız oraya katılalım diye. Ben de Türkiye'deki LGBTİ anlayışıyla benim daha evrensel olan queer anlayışımın birbirine ters düştüğünü anlattım. Bunlar sadece gerçek hayatta aldığım güzel dönüşler; sosyal medyayı ve e-mail'leri saymıyorum bile.

Zaten ben hiçbir zaman ne umutsuzluğa kapıldım, ne de yolumdan dönmeyi düşündüm.. 20 küsur senedir yalnız nasıl yürüyorsam, bundan sonra da hiç kimse olmasa da mücadelemden asla vazgeçmem. Hak mücadelem ancak ben ölünce bitebilir. Mücadelemde amacım da zaten, insanları farklı kimliklerin doğanın bir parçası olduğuna inandırabilmek ve bu kimliklerin heteroseksizme karşı muhafaza edilmesini sağlayabilmek, özgür ve eşit bir şekilde varolabilmeleri için elimden geleni yapmak, en azından bu konudaki düşüncelerimi ifade edebilmek. İnsanlar yazılarım aracılığıyla düşüncelerime ulaşabiliyorsa, en önemlisi bu düşüncelerimi mantıklı bulup benimsiyorlarsa, ondan öte ne olabilir ki...

Denizli LGBTİ en azından ruh olarak varolmaya devam edecek, reel olarak buluşmalarımız da özgür ve eşit yaşama zemin hazırlayacak olan özgür düşüncelere dayanak olacaktır elbet. Buluşmalarımız Denizli LGBTİ merkezinde 3 kişiyle de olsa, 5 kişiyle de olsa sonsuza kadar devam edecek. Zaten önemli olan ne için, hangi amaçla buluştuğumuz! Bizim derdimiz, sistemin bize dayattığı cinisyetçi yapıya karşı doğal yapımızla cinsiyeti bir kenara bırakarak eşit ve özgür bir insan olarak dimdik durabilmek, bedenlerimizden önce düşüncelerimizle çoğalabilmek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder