3 Ağustos 2016 Çarşamba

Eşcinseller hayata 1-0 yenik falan başlamıyor, saçmalamayın!


Her eşcinselin doğduğunda insanca yaşama hakkı mevcuttur. Eşcinsel haklarının yetersiz olmasının veya olmamasının arkasında heteroseksizmin haklarımızı gaspetmesi kadar, her eşcinselin haklarına sahip çıkamaması da belirleyicidir. Çünkü hayat heteroseksizm demek değildir; gerektiğinde hakların için mücadele etmektir de. Hiçbir eşcinsel bana hayata 1-0 yenik başladım terennümünde bulunmasın; bunun sebebi eşcinselliğin mi, yoksa kendin mi iyi düşün! Hayatın karamsar, acizlik tarafından bakmayı bir bıraksak diyorum. Heteroseksüeller de hayatlarını idame ettirmekte zorlanınca pes edebiliyorlar, umutsuzluğa kapılabiliyorlar, hatta aşksız-sevgisizi bile olabiliyor. Sen de ekstradan cinsel yönelimin için mücadele ediver ne olacak; ne yaparsan kendin için yapacaksın. Hem zor olan şey daha anlamlı ve daha lezzetli olur! Eşcinselliğim yüzünden hayatta hiç "of" demedim eşcinselliğime dair yaşadığım şiddetler dışında. Gerçi bu dik kafalığımla eşcinsel olmasaydım ben gene dayak yerdim. Mesela askerdeyken koğuşta sigara içilmesini istememem yüzünden hedef haline gelmemin eşcinselliğimle ne kadar alakası olabilir? Veya hayatın diğer alanlarında haksızlıklara karşı yaptığım mücadele yüzünden dikkat çekmmemin eşcinselliğimle ne kadar alakası olabilir..?  O yüzden eşcinselliğe bahane bulmaktan vazgeçin. İyi düşünün, eşcinsel olmasaydınınız farklı bir konumda mı olacaktınız, hayatınızı daha mükemmel mi yaşayacaktınız? Belki ben mesela daha kötü bir konumda olacaktım..! Çünkü beni ayakta tutan belki de bu mücadele... Siz tembelseniz ben ne yapayım! Başedemediğimiz mücadele belki de kendimizle olan mücadelemiz... İnanın homofobiyle mücadele etmek, diş ağrısıyla mücadele etmekten falan çok daha kolay. "Kendiniz" gibi yaşıyorsunuz, kimse bir şey yapamıyor. Bu kadar basit. Bu kadar basit değil diyorsanız, o sizin kendi kişisel eksikliğinizdir. Bu kadar basit!

Not: Bu da olaya diğer taraftan bir bakış açısı... Yoksa homofobiyi yok saydığım falan yok...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder