15 Temmuz 2016 Cuma

Işıl Yücesoy'dan "Zamansız" bir albüm


Bir süreden beri Işıl Yücesoy'un albümünün tanıtımıyla karşılaşıyorum. Merakla da bekliyordum albümü. Müzik emekçilerine saygısızlıktan dolayı ayıp sayılsa da , albümleri ben de internetten dinliyorum önce, sonra arşivime sokuyorum eğer beğenirsem. Ama şöyle bir gerçek de var... 70'lerden beri şarkı söyleyen sanatçılar benim için altın değerinde oldukları için, artık bir şey üretmeleri çok lüks ve balıklama atlıyorum üstüne yaptıklarının. Çünkü o dönemin sanatçıları ticari anlamda daha az kirlenmişler ve yaptıkları sanat daha estetik, daha kalıcı-uzun ömürlü ve anlamlı, daha müzikal veya benim sanata bakış açımla örtüşüyor diyelim... Işıl Yücesoy gibi sanatçılar da özgün oldukları için çok nadidedeler. Bırakın Türkiye'yi dünyada var mıdır Işıl Yücesoy gibi farklı bir ses..? Maskülen bir ses veya tok, güçlü bir ses... Ben TRT dönemi kuşağındanım ve Türkçe Sözlü Hafif Müzik programlarının vazgeçilmeziydi "Ya Seninle Ya Sensiz"... Yaşım gereği daha popüler sanatçıların gölgesinde kalıyordu o dönemler benim için Işıl Yücesoy, Ayla Algan, Saadet Sun veya Hümeyra gibi şarkıcılar ama insan "büyüdükçe" yetişkin tarzda müziklerin ve müzik yapanların kalitesini anlamaya başlıyor. Zaten gerçek anlamda sanat yapan sanatçılar zamana karşı daha dirençli oluyorlar ve hiç modaları geçmiyor ve her dönem yaşlarına, yapılarına uygun yapacak bir sanatları oluyor ve bizimle temaslarını hiç kesmiyorlar. Çünkü sanatçılık bu kişilerin genlerinde olduğu için, sanat dönemsel bir heves veya kazanç kapısı değil de yaşam biçimleri oluyor onlar için. Dolayısıyla yaptıkları iş-sanat da layığıyla oluyor ve insana keyif veriyor, insan yaşamından parçalar buluyor ürettiklerinde ve daha sahici geliyor sanatsal ifadeleri... Duygularının içine bizi vantuzluyorlar adeta.

İnternete düşmesini bekliyordum albümün, Işıl Yücesoy'un albümünün. Bugün indirme sitelerine düşmüş ama hep indirmede engeller çıktı ve indiremedim. Sinirlendim, hatta kudurdum... Mucize gerçekleştiğinde hala uğraşıyordum değişik sitelerden indirmek için. Yaptığım yanlış bir şeyi saklamayarak ne kadar dürüst olsam da üretenler için çok onur kırıcı bu anlattıklarım biliyorum. Mucize Hakan Eren'di. Albüm Yotube'a yüklenmiş ve linkini göndermişti. Hani evrene his olarak ne gönderirsen geriye döner diyorlar ya çekim yasası gereği; bir kez daha gerçekleşmişti bu...

Onun tavsiye ettiği şarkıdan dinlemeye başladım albümü... Aslında Işıl Yücesoy gibi "adult-yetişkin" tarzda müzik yapanların şarkılarının hepsi çok değerli olduğu için, şu şarkısı hit, bu şarkısı hit diye bir şey olmuyor. Zaten amaç şarkı dinlemekten çok Işıl Yücesoy dinlemek olduğu için, şarkılar yorumcunun gölgesinde kalmasa da, yorumcu ön planda oluyor, en azından benim için. Çünkü gerçek anlamda yorumcular, mesela Nükhet Duru, en kötü şarkıya dahi hayat verirler, yaşamımıza sokarlar şarkıyı, dolayısıyla duygularımızla temas kurmamızı sağlarlar. Çünkü onlar söyledikten sonra, o şarkılar hayatın gerçek bir ifadesidir artık. Işıl Yücesoy albümünde de durum böyle... Şarkı dinlemekten çok Işıl Yücesoy dinlemek diye bir gerçek söz konusu. A, b, c deseler bile, böyle sanatçıların sesinden her karakter bir anlam ifade ediyor çünkü. Tabi bazı şarkılarda insan kendini daha fazla bulabilir, kendinden daha çok şeyler hissedebilir... Yazım boyunca dinledim albümü... Yeşim Salkım şarkısı ve Yeşim Salkım ile düet tabiki de herhalde en çok beni sevindirmiştir Nükhet Duru'dan sonra en çok sevdiğim sanatçı Yeşim Salkım olduğu için. Ama ben en çok "Zamansız" şarkısında dikkat kesildim. Tek tek şarkılardan bahsetmeyeceğim zaten... Bu, Işıl Yücesoy'a haksızlık ve saygısızlık olur... Albümü müzikal anlamda değerlendirirsek... Evet şarkı seçimleri güzel, düzenlemeler "zamansız", orkestrasyon güzel, Işıl Yücesoy kusursuz... Daha önce Hakan Eren, Gönül Yazar ve Ayetn Alpman için böyle başucu albümleri yapmıştı. Bu da onların kıvamında çok nitelikli, çok samimi, çok naturel bir albüm olmuş. Emeği geçenlere; söz yazarlarına, bestecilere, düzenlemeci Tansel Doğanay'a, enstrümanistlere... teşekkür etmek tabiki de az gelir. Ben doğum günü hediyelerini hep müzik albümü veya kitap alırım sadece. Artık bu yılki hediyelerim Işıl Yücesoy albümü olacak. Hediyeler de zamansız olmalı ki, arkadaşlıklar dostluklar baktıkça hatırlansın. Albümün isim şarkısının "Zamansız" olması da bir çok şeye denk düşmüş. "Niye Düşünüyorsun" da ritim olarak falan finale uygun bir şarkı olmuş bu arada... Son yıllarda klipler de çok sanatsal çekiliyor... Albümü dinledikçe de bazı şarkıların Işıl Yücesoy'un sesinden, orjinal hallerinden daha anlamlı olduğunu görüyoruz...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder