15 Temmuz 2016 Cuma

Tarkan "Cubba" ile şaşırtmadı beni!


Tarkan ile ilgili epeyce bir şeyler karaladım bugüne kadar sanırım. Yeni single'ı gene bir şeyler karalamaya itti beni. Çünkü seviyorum Tarkan'ı ama müziğini değil, enerjisini, eşcinsel enerjisini. Şimdi diyecekler ki, "Haydaa, adam evlendi, ne eşcinseli...". Heteroseksüel evlilik yapmak bir insanın eşcinsel tarafının olmadığının kanıtı mıdır? Konumuz Tarkan'ın eşcinselliği olmadığı için, işin bu tarafını irdelemeyeceğim. Sadece Tarkan'ı sevme nedenimi belirtirken değinme ihtiyacı hissettim. Evet, gerçekten Tarkan'ın eşcinsel enerjisi olmasaydı ne kadar severdim onu, Tarkan star olur muydu hatta? Bence olmazdı. Nice güzel sesli erkek şarkıcı var, hatta karizması olan var ama neden Tarkan kadar ışıldamıyor? Kimse demesin bana "Tarkan diğerlerinden daha iyi müzik yapıyor...". Son dönemlerde çıkan şarkıcılara ve müziklerine bakıyorum da, onların yaptıkları bile Tarkan'ın müziğinden kat kat iyi. Klip sitesinde falan tıklanma oranlarıyla almış başlarını gitmişler. Gerçekten son dönem şarkılarını melodik olmalarından çok ritim üzerine kurulu bulsak da, soundları o kadar güçlü ki, kulağımız onları duyunca, eski dönem şarkıları sönük kalıyor sound açısından. Bu da dönemsel bir enerji sayılabilir. Son dönem şarkıcıları daha evrensel düzeyde sound kullanırlarken, 90'lardan kalanlar hala daha cılız bir soundu tercih ediyorlar gibi. Gelelim Tarkan'ın son single çalışmasına... Bir Sezen Aksu şarkısı. Şarkının bestesini de zayıf buldum, soundunu da, her şeyini de... Yani Tarkan bu şarkıyı söylemeseydi ne kaybederdi? "Neden çıkardı?" dediğim TSM albümü bile oturunca dinleniyor. Ama gene de beni şaşırtmadı Tarkan'ın zayıf şarkısı. Dediğim gibi beni çok sürükleyen ve heyecanlandıran bir şarkıcılığı yok. Birkaç şarkısını severim "Kuzu Kuzu", "Hüp" ve "İşim Olmaz" gibi... Ama albüm çıkınca diğer şarkıları daha iyi olabilir diye düşünüyorum...

İlave: "Cuppa" insanı kavrayan bir melodiye sahip, mutlaka da alıcısı olacaktır, Tarkan'a bir cila atacaktır mutlaka... Dikkat ettim de, iddia etmiyorum, dinleyiciye bırakıyorum, "Cubba" Willy William'ın "Ego"suna ne kadar çok benziyor...

https://www.youtube.com/watch?v=iOxzG3jjFkY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder