22 Mayıs 2016 Pazar

Güven nedir?


Güven nedir..? Bir kedinin sahibinin yanında dünya yıkılsa tek bir tüyünü bile kıpırdatmamasıdır. Kediler bilindiği üzere çok hasasstırlar gürültü konusunda. Kulakları radar gibidir. Bütün gürültüyü kendilerini korkutmak için yapıldığını sanırlar. Benim kediler de kapının dışına çıkar çıkmaz pür dikkat kesilirler ama evin içinde benimleyken ben son ses müzik dinlesem, dans etsem, bağırsam çağırsam bile oralı olmuyorlar. O kadar güveniyorlar ki sahiplerine, artık yüzsüzlük yapıyorlar. Hatta sötoş kedim biraz "şeafettin"dir, üzerime üzerime gelir benim ve saldırır bile. Ama hassastırlar; bazıları küsebilir bile bir sözüne bile... Evde doğup büyüyen kediler güvenli ortamda büyürlerse, tabiki de sahiplerine güven konusunda koşullanıyorlar ama dışarıdan gelen yetişmiş bir kedinin güvenini kazanmak belki de tam anlamıyla hiçbir zaman mümkün olmuyor. Belki de kişiliğiyle alakalıdır. Mesela kaç yıldır sahip olduğum kedilerimin büyükanneleri öyle. Hep bir ürkeklik var üzerinde. Severken bile kafasını, kulaklarını kısıyor. Oysa bana iyice güvendi, doğuracağı zaman benden yardım istiyor, yavrularını bana emanet ediyor, kucağıma alınca mırıl mırıl sevdiriyor kendini ama o ürkekliğini atamıyor insanlardan hangi güvensizliği gördüyse... Ben de koşulsuz güvenecek kadar safımdır ama insanlar beni paranoyak bile ettiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder