15 Mayıs 2016 Pazar

Eurovision'da Kırım birinci oldu!


Bu yılki Eurovision şarkı yarışması'nın puanlamasında değişiklik yapılmış. Puanlama bittiğinde ben Avustralya şampiyon oldu zannetmiştim. Oysa ilk puanlar jüri üyelerinin puanıymış. Favorilerimden Polonya'nın jürinin oylamasında sonuncu olması beni şaşırtmıştı. Jürinin beğenisi halktan daha mı poltikti? Halk oylamasında Polonya ilk 4'e kalmış, Ukrayna da jüri ve halk oylarının ortalamasıyla 1. olmuştu. Ukrayna'nın birinci olmasında jüri ve televoting'in ortalamasının alınması belirleyici olmuştu. Çünkü jüriye göre Avustralya, halka göre Rusya birinci olmuştu. Demek ki iki sistemin ortalaması doğru kararmış Türkiye ne kadar bu sisteme itiraz edip Eurovision'a bu yüzden katılmasa da. Ukrayna adına yarışan Kırım asıllı Jamal'ın söylediği 1944 isimli şarkı, Rusların Kırımlılara yaptığı mezalimi anlatıyordu. Ben şarkının melodisini de sevdim, Jamal'ın samimi ve güçlü yorumunu da. İlk duyduğumdan beri bu şarkının birinci olacağından emindim. Birinci olduktan sonra barış ve aşk dileyen Jamal'ın Kırımlılara selamı da, "Çok çok sağolun Kırım, ben sizi çok seviyorum." şeklindeydi. Sevdiğim şarkının birinci olmasına rağmen Eurovision eski şaşasından uzaktı gene. Belki de Türkiye'nin olmamasından dolayı benim heyecansızlığımdandır belki de bu duygu. İyi veya kötü, birincisiyle hatırlanacağı için, benim için unutulmazlar arasına girecek bir Eurovision'du. Puanlamada Sırbistan'ın Ukrayna'ya 12 puan vermesiyse beni şaşırtmıştı, Hırvatistan'ın da... Rusya'nın hiç vermemesineyse şaşırmadım tabi. Siyaset denilen şey müziğe bile bulaşıyordu ne yazık ki..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder