7 Nisan 2016 Perşembe

Mecazi bir ifadeden cinsiyetçilik çıkartılması trajikomik bir durum

Aslında siyasi konulara fazla girmemeye çok itina gösteriyorum...Daha önce de belirttiğim gibi bizim (gibi de) ülkelerde politka bir şeyin hakkını savunmak için değil de çıkar için yapılan bir şey... Politik olmak deyimi de oradan gelmiyor mu; ne şiş yansın, ne kebap; kervan yürüsün, misali... Bu da bana çok ters... İdeolojisi olan kesimler var ve o kesimlerin taraftarları... Çıkar için mücadele ediyorlar, çıkar için kavga ediyorlar hiçbir sonuca varılmayacak şekilde. Politika ülkemizde bir çıkmaz gibi bir şey de... Ama bazı durumlardaki çıkarcılık inanın çok rahatsız edici... Son dönemde ne kadar çok çocuklara karşı istismarlar olsa da, bu konuya bile değinmekten gocundum. Çünkü gerçekten seni insanlar karalamak için ağzından çıkacak bir kelimeye bakıyorlar. Seni lekeleyebilecek bir kelimeye bin katılarak senin hakkında düşünebiliyorlar bile. Değinmek istediğim ne biliyor musunuz aslında..? Lafı fazla uzatmaya gerek yok. Ama şöyle bir ön açıklama yapmakta da fayda var. Aslında konuyla ilgili bir yazı yazdım da, yayınlamadım yanlış anlaşılmaktan çekindiğim için. Bakınız, cinsel istismarlar cinsel özgürlüğün olmamasıyla alkalıdır. Yani olumsuzluklara zemin hazırlayan ahlakçılıktır. Değinmek istediğim konuya gelirsek... AHLAKÇILARIN AHLAKSIZLIKLARI GÖRMEZLİKTEN GELMESİ ve BU AHLAKSIZLIKLARI KARAMBOLE GETİRMEK İSTEMELERİ... Hani bir vakıfta bir hoca, erkek çocukları cinsel manada istismar etti ya... Tamam, yanlış yapanlara cezası falan verilmeye çalışılıyor ama bana bu çözümler çok da etkili gelmiyor. Bu tür mekanlara genel bir inceleme yapılması gerekmez mi? Olayın geçtiği vakıf yanlış bilmiyorsam korunmaya falan çalışılmadı mı? Bir olayla vakfın karalanamayacağı falan söylenmedi mi bir bakan tarafından? Dinle alakası olamayan bir mekanda bu tür bir olay olsaydı, o mekan aynı anda kapatılmaz mıydı falan? Kılıçdaroğlu'nun düşüncesinin çarpıtılmasınaysa sadece gülüyorum? Bu ülkede gerçekten kadınlara karşı ne aşağılamlar oluyor da, kadınlar bile seslerini çıakrmıyorken, mecazi bir ifadeden cinsiyetçilik çıkartılması trajikomik bir durum... Yanlış yapan bir kişiye veya bir şeye sessiz kalınmasına, onun önüne yatmak denmiyor mu bu ülkede?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder