7 Nisan 2016 Perşembe

Demokrasi için verilecek sadakamız bile mi kalmadı da kapanıyor Radikal?!


Türkiye'de bir devir kapandı bana göre. Radikal yazarlarından bazıları veda yazılarını da yazdılar... İnanın inanasım gelmiyor... Bir ülke güzel şeylere sahip çıkmıyorsa, o ülke geriye gidiyor demektir... Nedir o güzel şeyler... En başta insan hakları, insanların kendilerini özgürce ifade edebilmeleri, kısaca eşitlik, özgürlük, demokrasi... Bir demokrasi kalesi daha yıkıldı... Zaten basın dünyasında var mıydı başka Radikal gibi bir şey... Bir kale inşa edildi, ülkeye yön verdi (çok mu büyük bir laf söyledim?!) ve ülkenin gidişatından dolayı 20 yıl dayanabildi ancak... Niye 20 yıl dayanabildi; çünkü demokrasinin yeşil kalabilmesi için, eşitlik ve özgürlükle sulanması gerekir... Bilimin-doğanın,gerçeklerin, bazı "maneviyat(bazen insanlar rencide olur düşüncesiyle nezaketimden dolayı maneviyat diyorum bazı şeylere)"ların gölgesinde kaldığı bir ortamda eşitlik ve özgürlüğün olabileceğinden bahsetmeyin bana, sinir oluyorum... İnanın çok öfkeliyim...

Herkesin hayatında iyiye ve kötüye dair dönüm noktaları vardır. Benim için Radikal de bunlardan biridir; başlaması ve bitmesi... 20'li yaşlarımın ilk yarısıydı Radikal yayın hayatına başladığında ve benim de bir gazetem olmuştu bu ülkede; gündemi eşitlik ve özgürlük çerçevesinde takip edebileceğim... Hep diyorum; Radikal bir okuldu benim için ve bir çok düşüncemin sağlıklı bir şekilde vücut bulmasında Radikal yazarları etkili olmuştur.... Hepsine saygılar...

Bazılarımızın başısağolsun bu acı kayıptan dolayı, bazıları(!)na da gözünüz aydın diyorum bu bitişten dolayı..! Eşcinselleri sürekli hedef gösteren Vahdet gibi gazeteler falan yaşıyor da bu ülkede, Radikal'e sahip çıkılmıyor; çok yazık, çok vahim, hatta korkunç bir durum... Eşitlik, özgürlük, demokrasi, insan hakları için fedakarlık yapacak insanlar kalmadı mı da kapanıyor Radikal acaba? Biz sadakayı seven bir toplumuz; el açana sadaka veririz; demokrasi için verecek sadakamız bile mi kalmadı artık? O derece mi kapandık güzelliklere..? Hani Radikal ekonomik anlamda kendini ayakta tutamadığı için kapandı deniyor ya...

Fazla uzatmanın bir gereği yok... Bu ülkede Radikal insanlar da var; gazeteleri kapansa da, düşüncelerinin farklı farklı mecralardan filizleneceğine kimsenin şüphesi olmasın. Radikal'i vareden radikal düşüncelerdi; basında varolarak daha da bir pekişti ve çoğaldılar... Ben inanıyorum ki, daha çok Radikal'ler filizlenir bu topraklarda...

Radikal'siz bir hayat nasıl olacak bilmiyorum gari ama benim için çok zor olacak...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder