28 Nisan 2016 Perşembe

Madam Marika ile çok içten bir röportaj

Söz hakkı röportaj dizisinin konuğu Madam Marika...


* Hayat hikayeni anlatabilir misin?
- çocukluğumdan beri anal oral sex nedir bilmezken, hep erkeklere yakınlık duydum, hep onları arzuladım
ama tabi ki kendimdeki bu farklılığı keşfettigimde çok korktum
ben neyim diye hep kendimden utandım
Zeki Müren'den başka rol model yoktu o zaman
benim kadınsı tavırlarım yüzünden bana Zeki Müren diyordu herkes
ailem özellikle babam bana erkek gibi yürümem için dersler veriyordu
beni ilk okulun mehter takımına yazdırdı
kıyafetler çok hoşuma gitti. erkek gibi sert basamadığım için mehter takımından atıldım. babam bunu duyunca öğretmene sordu nedenini. oda oğlunuzun g..ü başı bir oynuyor, takımın ahengini bozuyor demiş
babam beni çok kötü dövdü
sonra Bülent ortaya çıktı ve devrim başladı
Bülent Ersoy'un bu kendinden emin tavırları beni rahatlattı

üniversiteyi bitirip İngilizce öğretmeni oldum ve ilk ilişkimi 22 yaşında yaşadım
ilk ilişkimde aktif oldum, amerikalı bir gençti
bana eşcinselliği o öğretti
sonra ap olarak hep yabancı gaylerle aşk yaşadım
üniversitede 4 kızla aynı anda flört ettim belki hetero olurum diye
bu kızlar da beni, dördümüzü aynı anda idare ediyorsun diye dövdüler
çok yakışıklıydım senin gibi

sonra Gaziantep'e Şehit Şahin Lisesi'ne tayin oldum, bıyık bıraktım ama gene de yürüyüşümden anladılar

lise müdürü bana, öğrenciden not yükseltmek karşılığında rüşvet aldın, iftirasnı attı

suçsuz yere 3 ay hapis yattım. sonra bu lise müdürünün komplosu olduğu ortaya çıktı. hapisten kurtuldum istifa ettim. İstanbul'da saçımı sarıya boyayıp mavi lens takıp, yabancı hocayım diye en lüks yaz kamplarında ve kolejlerde hocalık yaptım
hatta medya da bilir, Etiler Yıldız Koleji'nde Bergüzar Korel'in de hocasıydım
yabancı olunca kadınsı tavırlar batmadı aman gavur dediler
son çalıştığım yaz okuluna animatör yabancı hoca diye girdim. Ned ismini kullandım. annem ingiliz asıllı olduğu için zaten İngilizce ana dilim

kampta kıyafet balosunda Madonna olup eşcinsel öğrencilerimle show yapınca Türkiye karıştı. beni attılar, işime son verdiler ve aktivist oldum. ilk eylemimde gelinlik giyip, taksime çıkıp medyaya insanlık dersi verdim
hoşgörü dersi verdim
sonra onur yürüyüşlerinde hep yabancı medyaya ropörtaj verdim
adım medya manyağına çıktı
Bodrum'da iki eşcinsel işletmeci beni darp ettiler
onlardan intikam almak için Ehlisünnet tv'ye ropörtaj verdim
hedef gösterdim. onlar da barın adını değiştirmek zorunda kaldı
aklımca bilmem doğru bilmem yanlış yaptım ama çok öfkeliydim onlara. iki ay ful turist doldurdum barlarını ama beni darp ettiler
medyum Ayhan'a sığındım. parasız pulsuz beni attılar. kıyafetlerimi, peruklarımı vermediler

sonra Fethiye'de sahne yapınca, yabancı turistlerin divası oldum, para kazandım, itibar gördüm

yabancılar drag queen konseptini bildikleri için bana saygıyla, sevgiyle, anlayışla yaklaştılar, insan olduğumu, ucube olmadığımı hissettirdiler
onur günü travestiler burda anadan üryan soyunup protesto yaparken, ben paraşütle atladım ve ropörtajda eşcinsel evlilik de dahil anayasal haklar istedim
Bodrum'da Zeki Müren'in evini ziyaret ettim, anayasal haklar istedim her röportajımda, insanları anlayışlı olmaya, bilinçlendirmeye çalıştım
ama bazı LGBT dernekleri beni takdir edeceklerine, medya manyağı dediler, reklam yapıyor dediler

travesti güzellik yarışmalarını ilk ben yaptım. şimdi de ilk erkek mr. gay'i seçtim. toplumda bizde varız, görün anlayın diye elimden geleni yaptım.... çok hayranım var, bir o kadarda bana gıcık olan, nefret eden eşcinseller var

* Cinsel kimlik olarak kendini nasıl tanımlıyorsun?
- Eşcinsel. Ben kadın kılığında sahne showu yapıyorum ama kadın olmadığımı biliyorum.

* LGBTİ dünyasıyla LGBTİ örgütleri arasında bir kopukluk var mı, varsa bunun sebebi ne?

- Var özellikle Türkiye LGBTİ'si çok yetersiz benim onca yaptığım eylemleri hiç takdir etmiyorlar
İngilizce ders vermek istiyorum, organize edin dedim, hiç umursamadılar
Yani ben tek başıma bir LGBT'yim

* Öğretmenliğini yapabilseydin drag queen olmaz mıydın? Yani mecburiyetten mi sahneyi seçtin?

- Olmazdım. Ya sex işçisi olacaktım ya da sahnede olacaktım. bazen öğrencilerimi hatırladıkça anıra anıra ağlıyorum
Benim eşcinsel haklarında amacım, normal işlerde çalışabilme hakkı
Yani eşcinsel hakem, öğretmen polis olabilir, hatta imam bile olabilir
Travestiler daha seks işçiliği yapsınlar diye hak istemiyorum
Eşcinseller normal işlerde çalışıp düzgün yaşasınlar diye mücadelem

* Eşcinselliğe bakış açın ne?
- Eşcinsellik doğuştan olup çok güzel özel biri olmak demek
Eşcinsel ruhu yaratıcı beyin, moda...
Ben eşcinsel olduğum için gururluyum
Çok güzel ve özel biri olduğumu biliyorum. diğer eşcinsel ve heterolara da bunu anlatmaya çalışıyorum
Eşcinsellik güzel bir yaradılış. bunu anlamayana anlatmak istiyorum. bizde evlenelim
Çocuk evlat edinme hakkı olsun, mutlu olalım

* Gelecekle ilgili planların ne?
- Sahne sanatlarında başarı
Gürcistan'da sahne yaptım, gene istiyorlar. oraya gidiyorum tekrar; Batum'a

* Geçmişle kıyasladığımızda, eşcinseller daha mı rahatlar, yoksa muhafazakar iktidar yüzünden baskı altınlar mı?
- Daha rahatlar.
Mukayese bile edilmez

* Neden Madam Marika?
- Rum kadını şivesi ile kanto ile başladım. sonra İngilizce şarkılarla konsept gelişti. Yılbaşı'nda İngiltere'de İngilizlere karaoke showlar yaptım. Ben uydurdum. Eğlence karakteri Huysuz Virjin gibi

Madam Marika'nın hayatından görsel kesitler...











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder