27 Nisan 2016 Çarşamba

Eşcinseller çürük değildir

Bir insan askerlik yapmadı diye çalışma hakkı elinden alınabilir mi?


Kişisel düşüncelerimi açıklayacağım eşcinsellerin askerlik yapıp yapmamaları konusunda. Öncelikle şu konuda anlaşalım. Eşcinseller çürük değildir, hasta değildir, günahkar değildir... Senin benim gibi normal birer insandır. Eşcinsellerin eşcinselliklerini dile getirerek dürüst olmaları mıdır onları anormal yapan? Yani eşcinsellik bir cinsel yönelimdir ve kişinin biyolojisiyle alakası yoktur. Ama şöyle bir gerçek var. Askeriye bile eşcinsellere çürük raporu verirken feminen olmalarını gözönünde bulunduruyor sanırım toplumun eşcinselliği kadınsılık olarak algıladığı gibi. Belki eşcinsel karşıtlığının arkaındaki en büyük sebeplerden biri de bu; eşcinselliğin kadınsılık olarak algılanarak, transseksüellikle karıştırılması. Bana sorarsanız transseksüellerin bile askere alınmasının önünde bir engel yok. Eğer transseksüellerin asekerde sorın çıkaracağı düşünülüyorsa, burada yapılacak olan transseksüellere engel çıkarmak değil, onları koruyacak düzenlemelerdir. Eğer kadınlar askerlik yapamaz deniyorsa, bu tarz bir ayrımcılığa söylenecek sözüm olabilir mi? Niye saldıranlara otokontrollerini çalıştırmaları öğretilmez de, mağdur olanlar karantinaya alınmaya çalışılır. Sonrasında da eşcinsellerde olduğu gibi çürük raporu verilir, iş hayatları ellerinden alınır. Ya heteroseksüel görüneceksindir, ya da aç kalacaksındır. Böyle bir ayrımcı seçim durumu olabilir mi? Konu detaylandı gene. Bana göre eşcinseller eğer istiyorlarsa askerlik yapabilmeliler ve eşcinsel oldukları için güvenlikleri açısından problem yaşanacaksa, ya güvenlikleri sağlanmalı, ya da askerlik yapmayacaklarsa çürük raporu verilmemelidir. Bir insan askerlik yapmadı diye çalışma hakkı elinden alınabilir mi? Ben askerlik yaptım ama herkes yapamayabilir. Benim hiç askerde cinsel saldırıya maruz kalmadığımı mı zannediyorsunuz? Açık konuşayım bu konuda. Rezil olmamak için cinsel anlamda kendimi korudum. Evet cinsel anlamda hem de fiziksel üstelemeler oldu bana karşı. Tabi dur diyince daha fazla ileri gidemedi kimse. Belki de fiziksel anlamda dur demek, arkandan konuşularak sözel anlamdaki saldırılara dur demekten daha kolaydı ve de daha hafifti. Çünkü sözlü homofobiye dur diyemediğin için, yarattığı psikolojik etki daha ağır. Orada da yalnız kalıyorsun be eşcinsel olduğun için. Bir arkadaş vardı, eşcinselliğim anlaşılmasın diye maskülen maskülen sürekli sigara içer, sert takılırdı ama bana göre kapatılan çok da bir şey yoktu. İnsanın kendisiyle barışık olması, her yerde psikolojik olarak rahat olmasını sağlıyor. Adım sosyete idi askerde. Komutanlar falan gülerdi bana. Eşcinselliğimden dolayı komutanlarımın hötü muamelesine maruz kalmadım hiç ama lüzumsuz dayakları çok üzdü beni. Sonra deli deli bağırmamı istiyorlardı sesim gür çıksın diye. Sorsalar tekrar askerlik yapmak ister miydin diye? İsterdim ama mantıklı bir askerlik yapmak isterdim, açık bir eşcinsel olarak askerlik yapmak isterdim, askerlerin eşcinsellere karşı insancıl yaklaştığı bir ortamda askerlik yapmak isterdim. Bizleri sahtekarlığa, çürük raporu almaya zorlamaya kimsenin hakkı yok. Ben narin yapıma rağmen başarılı bir askerdim. Güçsüz yapıma rağmen daha dayanıklıydım. Ben eşcinsel ayrımcılığına rağmen, başlarda biraz içime kapansam da sosyal bir askerdim. Kısıtlı imkanlara rağmen bile fotoğraf çeker, müzik dinlerdim. Her izin günümde okunacak bir şeyler alırdım. Sonuç olarak zordu askerlik. Askerliğimi yaptım gururu falan yaşadığımı zannetmeyin. Düzen neyi gerektiriyorsa, engellere rağmen bir eşcinsel olarak onun da altından kalkabildiğimi, eşcinsellerin de herkes kadar her şeyi yapabileceğini anlatmak istedim sadece. Söylediklerimden militarist olduğum falan çıkartılmasın. Ben sadece içinde yaşadığımızın dönemin düzenine göre düşüncelerimi açıkladım. Yoksa sınırsızlığa inandığım için, sevgimin yolu sadece v sedece sevgiden geçiyor.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder