2 Nisan 2016 Cumartesi

Eşcinsel hakları sanki eşcinsel evlilikle özdeşleşmiş gibi...


Eşcinsel hakları sanki eşcinsel evlilikle özdeşleşmiş gibi...
Dünkü LGBTİ toplantımızda İranlı mülteci LGBTİ arkadaşımız sürekli eşcinsel evlilikten bahsetti eşcinsel haklarına dair...
Heteroseksizmin de eşcinsellik karşıtlığının en büyük sebeplerinden birisi, heteroseksizmin temel taşı sayılan heteroseksüel evliliğe saldırı gibi algıladığı eşcinsel evlilik değil midir?
Oysa eşcinseller birlikteliklerinin belediye memuru tarafından tasdiklenmesinin derdinde değiller..
Sadece eşit sosyo ekonomik şartlar istiyorlar...
Çünkü heteroseksüeller, kendilerine tanınan evlilik gibi bazı hakların çok büyük avantajlarını yaşarlarken, eşcinseller sosyal haklardan mahrum kalıyorlar...
Ben bir emekli olarak bugün ölsem, yaş engeline takılan emekliliğim devletin cebine kalacak ve bundan hiç kimse faydalanamayacak...
Heteroseksüeller bir kişi çalışarak 10 kişilik ailesinin bile sağlık giderlerini devlete karşılatırken, ben şu anda alamadığım emekli maaşım yüzünden hastaneye gitsem de gitmesem de her ay 60 lira civarında Genel Sağlık Sigortası ödemek mecburiyetindeyim çalışamadığım halde...
Sebebi de sosyal hizmetlerden annemin rahatsızlığı yüzünden yardım almamız...
Heteroseksüeller aile oldukları için aile kapsamında bir çok kişiyi, daha bilmediğim bir çok sosyal hizmetten faydalandırabilirken, benim haklarımın devletin cebinde kalma durumu söz konusu...
Sebebi de eşcinsel olmam, dolayısıyla heteroseksüel evlilik yapmamam, eşcinsel evlilik de zaten yasal değil...
Sorsan, eşcinsellerle heteroseksüleler eşittir ama hiç de öyle değil..
Biz eşcinseller işte bunun için evlilik gibi şeyler istiyoruz aslında hiç istemediğimiz halde..
Bana sorsalar, "eşcinsel evlilik ister misin?" diye...
Hayır istemem...
Eğer bir seçenekte bulunmam gerekiyorsa, haklarımı özgürlüğüme feda bile edebilirim ama sosyal haklarım aslında özgürlüğümle beraber benim hakkım...
Evlenme hakkımı kullanmasam da herkesin faydalandığı haklardan bir eşcinsel olarak da faydalanabilmeliyim...
Evlenmeyeyim ama sevdiğim bir kişi benim emeğimin karşılığı olarak sosyal haklardan faydalanabilmeli...
Çocuk sahibi olmak istemesem de, bir çocuk da benim emeğimin karşılığı olarak sosyal haklardan faydalanabilmeli...
Ama eşcinsel evlilik ve eşcinsellerin çocuk sahibi olma hakkı olsun; faydalanmak isteyen faydalansın, faydalanmak istemeyen faydalanmasın...
Bu kadar..!
Bu arada Hollanda da eşcinsellere evlilik hakları verileli 15 yıl olmuş...
Türkiye'de bu hak 115 yıl sonra mı verilece acaba?
Oysa belediyenin evlilik tasdiği heteroseksüellerin olsun, hiç umrumda bile değil..!
Benim özgür ruhumun kendini gerçekleştirmesi için resmi onaya hiç de ihtiyacı yok çünkü...
Ahlakçılık gibi de geliyor bana resmi birliktelikler...
Benim doğam, yapay uygulamalara ters düşüyor çünkü...
Ama benim sisteme mecbur kalmak istememe, haklarımdan feragat etmemi gerektirmiyor...
Dün bir haberde de A.B.D.denin 50 eyaletinde eşcinsellere çocuk sahibi olma hakkının verildiği yazıyordu...
Bizim neyimiz eksik insanca yaşamak için, onların nesi fazla..?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder