2 Nisan 2016 Cumartesi

Esmeray'ı unutmak mümkün mü...


Çocukluğumdan aklıma ilk gelenlerdendir Esmeray...Eskiden star kavramı bile yoktu... Sezen Aksu, Nilüfer, Nükhet Duru, Ajda Pekkan gibi günümüz devleri ne ise, Nilburak, Asu Maralman, Gökben, Yeşim, Esmeray, Nur Yoldaş, Yeliz, Nazan Şoray, Sevda Karaca, Gülistan Okan, Sibel Egemen, Zerrin Özer vesaire hepsi oydu... Hatta çocukluğumda melodisini algılayabildiğim sanatçıları daha çok seviyordum... "Gel Teskere Gel" ile Esmeray gibi... Stüdyo Pazar programındaki sıralı kapıların arkasından çıkarkanki görüntüsü geliyor aklıma... O dönemler TV izlemenin lüks olduğunu ve her evde TV olmadığı için TV izlemek için kapı kapı dolaştığım trajik günlerimi hatırlamak bile istemiyorum... Sonra Kıbrıs Bayrak Radyosu'ndan "Unutama Beni" şarkısını duydum... Günümüzde internet çıkınca ancak forumlardan plaklarını indirerek dinleyebildim bütün şarkılarını... Epeyce plağı var Esmeray'ın ve şarkıları çok melodik, alt yapıları çok sağlam... Yıllarca dinlenebilecek ve bıkılmayacak güçte şarkılar ve müzik yapmış Esmeray... CD'ye basılan bütün çalışmalarını edindim tabiki de ama ne yazık ki orjinal albüm şeklinde değil de "En İyileriyle" şeklinde.. Oysa her bir albümü, piyasada orjinal halleriyle bulunmayı fazlasıyla hak ediyor. Kimleri kimleri dinliyorken Esmeary'ın plakları prim mi yapar değil mi? Niye basılsın CD olarak falan, niye aktarılsın ki dijital platforma..?

Ailesi Fas'tan gelen, son derece derin ve hüzünlü Caz gırtlağı olan kıvırcık saçlı esmer şarkıcının yaptıkları Türk Psychedelic Rock esintili Pop, Klasik Türk Müziği, Caz ve Blues tarzındadır...

Esmeray müzikten önce tiyatroyla başladı sanat hayatına. Bir defa yapılan meşhur Toplu İğne yarışmasında "Unutama Beni" şarkısıyla 1. oldu ama bu şarkı TRT denetiminden geçemedi ne yazık ki. 1977 yılında "Gel Teskere Gel" TRT engelini aştı ve çok büyük bir çıkış yakaladı bu şarkıyla. Toplama ve tekrarları saymaz isek 4 albümü, 9 adet 45'liği bulunan sanatçı sahne çalışmalarına son verdikten sonta TV dizlerinde rol almıştır...

Diskografisi

100 Kere 1000 Kere - Sen (1973)
Unutma Beni - Ayrılık Olsa Bile (1974)
Elveda Yavrularım - İlk Muhabbet (1975)
"Antalya'ya Koş - Antalya'ya Koş (Enstrumantal)" (1975)
Soruyor Musun? - Garip Aman (1975)
Yayınlanmaz (Albüm, Kasım 1975)
13.5 - Büyümsün (1976)
Oylum Oylum...- Bir Gün Gelecek (1976)
Gel Tezkere Gel - Yollara Düştüm (1977)
Yollar Yollar - Lanet (1977)
İnsanız Biz - Vur Şu Sazın Tellerine (Ertan Anapa, Funda Anapa, İskender Doğan, Kerem Yılmazer ve Melike Demirağ ile birlikte)
"Yaz Romancı" (Albüm, 1977)
Oğlum (1980, Albüm)
Sürpriz 81 (1981)
Kağıt Mendil (Albüm, 1993)
Unutama Beni (2003)
"Askerin Türküsü" (2008)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder