2 Nisan 2016 Cumartesi

Dur duraksız Ceylan, pop Ceylan!



Ceylan, nam-ı diğer Küçük Ceylan...
Ben bildim bileli müzik anlamında aralıksız, dur duraksız hayatımızda, olsun da...
Ceylan sevdiğim tarzda müzik yapmıyor ama...
Son albümünü dinlerken söylediği ve bana ilginç gelen türküleri başkasının ağzından da bir duyayım dedim de, o usta bildiğimiz sanatçılardan bile daha iyi söylemiş...
Zaten iyi sanatçı Ceylan...
Bazen Şantaj-Montaj tarzı dönem gereği albümler yapsa da...
Bazen de gerçekten bana aldırtacak kadar iyi albümler yapan.
Farkındaysanız son dönemlerde artık bütün türler pop tarzında söyleniyor...
Bu da iyi bir şey aslında...
Hani çok seslilik adına çok da yenilikçi olmasa da, en azından dinlenebilir nitelikte oluyor bu şekilde...
TSM, türkü, arabesk vesaire hepsinde az çok pop alt yapı mevcut...
Ceylan'ın son albümü de öyle...
Albüm "Bana Biraz Zaman Lazım" gibi çok güzel bir şarkıyla açılıyor...
"Mahkemede Seni Asarlar", "Kiremitte Buz musun" gibi ilginç türküler de var...
32 yıllık müzik hayatında 27 albüm yapmış Ceylan...
Bravo..!

Albümü dün geceden sonra bu sabah tekrar dinlediğimde o kadar çok sevdim ki...
Ceylan'ın en güzel albümü olmuş bence...
"Bana Biraz Zaman Lazım"dan sonra "Hastayım Sana", "Gelsene", "Kal Benim İçin", "Adaletsiz Seçim"...de Ceylan yorumculukta hangi zirvelerde dolaştığını cümle aleme gösteriyor...
Albüm baştan sona dinlenebilir nitelikte...
Arabeskler Pop Arebesk olmuş ve türküler Pop Türkü...
Çok güçlü sound ve tertemiz kayıtlara sahip bir albüm...
Hareketli türküler zımba gibi, slov türküler ballad tadında...
"Sende Kaldı Yüreğim", "Sonsuz Aşkım"... çok güzel yorumlanmış şarkılar...
İnanın bir çok popçununkinden bile pop olmuş...
Yöresel türküler zaten Ceylan'ın alanı... Biraz arabeskleştiriyor, biraz poplaştıryor duygu yüklü yorumuyla... "Diyarbakır'ı Görmeyesen" de onlardan biri...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder