20 Nisan 2016 Çarşamba

Bülent Ersoy isminin telaffuz edilmesi bile bir LGBTİ varoluşudur beyinlerde


Bülent Ersoy... Bardağa pozitif taraftan bakmak istiyorum... Herkese göre bir çatlak Bülent Ersoy, asabi, bağıran çağıran... E içinde yaşadığımız coğrafyaya bir bakın ve ondan sonra da anlamaya çalışın. Sanki çok eşitlikçi, çok sevgi-saygı dolu, çok insancıl, çok duyarlı, çok disiplinli vesaire bir toplumda yaşıyoruz da, Bülent Ersoy da mülayım biri olsun. Onunki herkesin anlayacağı dilden bir tavır. Mütevazi ol, bak ne hale sokarlar insanı. Zaten kadın kaldıramayacağı kadar bir muameleye maruz kalmş kimliğinden dolayı, şimdi de toplumun LGBTİ'lere bakış açısı ortadayken, kendisine agresif bir kalkan oluşturmasında daha doğal ne olabilir ki... LGBTİ'lerin de onu eleştirmesini falan çok anlamlı bulmuyorum. Ben de bazen eleştiriyorum ama duruma bir de onun açısından bakmak gerekiyor. Nereden biliyoruz ki LGBTİ haklarını desteklemediğini ve bu konuda bir şey yapmadığını, en azından yapmak istemediğini..? Bir yarışma programında bir eşcinsel için bir kadın şarkıcıyla münakaşa eder miydi eşcinsellere karşı duyarlılığı olmasaydı? Bu ülkede her sanat alanından hangi sanatçı eşcinsel hakları konusunda açıkça aktivizm yapmış ki, Bülent Ersoy geri kalmış olsun? Onun bir trans olarak varoluşu bile bir devrim Müslüman bir ülkede. Dünyada zaten Bülent Ersoy'dan daha önemli bir trans var mı, olmuş mu? Eğer o Amerika veya İngiltere'den bir trans olsaydı, dünyanın bir numaralı sanatçısı bile olabilirdi. Belki ben de oranın kültürüne göre olacağı için, müziğini daha çok sevebilirdim! Bülent Ersoy benim için çok iyi bir müzisyen olmasına rağmen, bir show sanatçısı ve yapısı zaten buna müsait ve bu şekilde de bir sanat tarzı var. Başlı başına görsellik abidesi. Yani giyim kuşam ve makyajıyla falan her tarzı ihtiva ediyor-kapsıyor. Avangarddan retroya, postmodern de kitsche kadar... Her anlamda her tarzı kaldırabilecek bir poatansiyele sahip. Ve hatta tam anlamıyla bu potansiyeli değerlendirebildiğine bile inanmıyorum. Ben Bülent Ersoy'u İNSAN olarak da çok seviyorum ve değer veriyorum, müziğini çok çok çok az dinlesem de. Ve çok ama çok takdir ediyorum bu ülkedeki cesur tavrından dolayı... LGBTİ olarak bir isim-şöhret-kimlik olmanın o kadar kolay mı olduğunu zannediyorsunuz? Toplumun LGBTİ'liğe ahlakçı bir bakış açısına rağmen, bir "Bülent Ersoy" olma durumu söz konusu. Ahlakçı bir toplumda mutlaka hala bir ötekidir Bülent Ersoy ama öteki olarak varolabilmek daha anlamlı ve önemli değil mi? Öteki olarak topluma kendini kabul ettirebilmek, aktivizmin en büyüğü değil mi? Herkes Bülent Ersoy olabilseydi, şu anda Türkiye'de Merkür yasaları işliyor olurdu! Ben Bülent Ersoy'un trans olmasında falan değilim; trans olabilme hakkını kullanabilme cesaretini gösterebilmesindeyim. İşte devrim budur; yapılabileceği yapmak değil, imkansızı "yapabilmek"tir önemli olan, yapabilme cesaretini göstermektir. Bülent Ersoy farklı zamanlarda kimsenin yapamayacağı çıkışlar da yapmıştır sosyo siyasi anlamda da. Çünkü yaptığına inanan ve inandığını sonuna kadar savunan bir karaktere sahip. Bülent Ersoy cinsel kimlik anlamında da çok net olduğu için, ülkemizin veya dünyanın diğer LGBTİ'lerine göre en önemlisidir. Bülent Ersoy kimdir derseniz; LGBTİ konusunda bir devrim, bir kahramandır bana göre. Bakınız, bir çok LGBTİ'nin ideali hetero kapitalistçedir ama Bülen Ersoy her evlenip boşanmasıyla gündem yaratarak bile heteroseksizme kendini hatırlatan okkalı bir tokat atmaktadır. "Ortada bir transseksüel var ve onun da sizin kadar evlenip boşanma hakkı var" demektedir adeta. Daha ne yapsın LGBTİ'ler için Bülent Ersoy..? Eline flama alıp Onur Yürüyüşü'ne katılmaması mı sorun ettiğiniz? Yapsaydı ne değişecekti..? "Aaa Bülent Ersoy bile Onur Yürüyüşüğ'ne katıldığına göre, hadi LGBTİ'lere haklarını teslim edelim" mi denilecekti? Evet yeri gelip Bülent Ersoy'u eleştiren, sonra da yücelten biri olarak çok değişkenlik yapıyorum ama olaylara her zaman çok taraflı bakılması gerektiğine inananlardanım ben. Bülent Ersoy isminin telaffuz edilmesi bile bir LGBTİ varoluşudur beyinlerde. Zaten varolmak istediğimiz yer de orası değil mi?

https://www.youtube.com/watch?v=uGzukgfdXPg






























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder