17 Nisan 2016 Pazar

Bugün kaç Açık Öğretimli sınav yetkilileri yüzünden okulu bıraktı acaba?

Bugün sınav girişinde sorun yaratan işte bu el kadar olan minik çanta. Bu malzemeleri ben neremde taşıyacağım söyler misiniz? En temel malzemeler. Sümüğüm aksa neyle sileceğim mendil olmasa? Gözlük, anahtar, kalemler, silgi ve sınava giriş belgeleri ve kimlikler...


Eveeett... Birkaç günlük aradan sonra bloğuma döndüm. Malumunuz Felsefe'ye de başladığım için Açık Öğretim sınavlarım vardı iki gündür. Sınav yetkililerinin eğitime karşı duyarsızlıklarında, hatta keyfiyetlerinden bile diyebiliriz, bahsedeceğim. Biliyor musunuz ben üzerimde bir şey taşımayı hiç sevmem... Öyle freebag tutkum falan hiç olmamıştır. Saat takmam, aksesuarım yoktur, kredi kartları çıktığından beri para bile taşımam, polisler iki de bir yolumu kesmese kimlik taşımayı da sevem ki çok defa kimliğimi kaybetmişimir taşıdığım için, vesaire, vesaire... Ama sınava giderken kırtasiye malzemelerini ve kimliklerimi, sınava giriş belgesini, bir  de artık yaşlandığım için yakını göremediğimden yakın gözlüğü de götürmek zorunda kalıyorum. Artık kalemin ucu kırılırsa diye kalem açıcı malzeme götürmüyorum bile artık yanlış anlaşılma olur diye. Malzemelerimi de daha bu yıla kadar poşette götürüyordum hava koşullarına ve de düşme tehlikesine rağmen. Bilmeyenlere söyleyeyim... Ben şehir içinde en uzak noktaya bile bisikletle gidiyorum yıllardır. Malzemeler de bisikletin sapında taşınıyor doğal olarak... Dün hiçbir sorun yaşamadım sınava girişte. Çünkü sorun yaşanacak bir durum yoktu bugün yaşanmaması gerektiği gibi. Bugün girişte içinde sınav malzemelerimin olduğu el kadar çantayı almayacakların söylediler. Oysa dün hiçbir sorun çıkmamıştı aynı malzemelerle. Bugün ne oldu acaba? Sınav yetkilisi elindeki belgeyle kuralların bunu gerektirdiğini söyledi. Tepki gösterdim. Bakınız tepkimde ağzımdan tek bir harf dahi küfür çıkmaz; çünkü benim tepkimin derecesi yüksektir. O anda kendimi kaybederim; ölecekmişim, vurulacakmışım, bütün yaşamsal konularım iptal edilecekmiş, dünya tersine dönecekmiş hiç umrumda olmaz. Çünkü daha önce de dediğim gibi, göbeğim bu dünyada hiç kimseye bağlı değil; ısısız bir adada bile tek başıma yaşayabilirim istedikten sonra. AÖF sınavlarım iptal edilecekmiş hiç umrumda olmaz. Yaşadıklarımı AÖF'e şikayet edeceğimi söyleyince sınav yetkilisi bana profesörlüğünü hatırlattı. Doğadaki bütün canlıları eş değer gören biri-benim için etiketin ne önemi olabilir ki... Burada bir not düşeyim... Bulunulan ortamlarda böyle etiketsel tanımlamaların saygı mı kazandırdırdığına veya korku mu saldığına inanılıyor acaba; artık dinleyenler de verilen bir beyanın, etiketden daha önemli olduğunu kavramalı. Bu arada ben malzemelerimi elime alıp, çantamı dışarıda meydana bırakırken, bir öğrenci de girişteki muamele yüzünden sınava girmekten vazgeçti ve AÖF'ü bıraktığını açıkladı. Sınav yetkilisi dışarıda emanetçi olduğunu, içeriye alınmayan malzemelerin oraya bırakılabileceğini söyledi. Emanetçilere rant sağlama yetkisini kim veriyor acaba? Milyonlarca öğrencinin bir malzemesinden birkaç yıl önce bile 1 lira alınıyordu, şimdi ne kadar alıyorlar bilmiyorum, hesaplayın artık siz kazanılanı... Bu arada sınav girişinde üst baş arayan polisler de korkutucu sesleriyle sınav yetkililerine destek çıkıyorlardı. Bakınız bu yaşadıklarım münferit bireysel bir durum şikayeti değil... Sorun bakalım Açık Öğretim öğrencilerine yaşadıklarını, ne demek istediğimi anlayacaksınız. Bir keresinde kapımın anahtarını bile almak istemediler içeriye. Bir keresinde sınavda, sınav sonuna kadar tek öğrenci kalamayacağı için, sınavı biten diğer öğrenciyi bekletmişlerdi. Bu da insanda psikolojik baskı yaratıyor sona kalmamak için. Bir de yarım saatlik tek ders sınavının ilk 15 dakika ve son 15 dakikasında çıkamazsın diyorlar ya..! İnanın çelşkiler yumağı ve de sinir bozucu bir ortam AÖF. Ben bir keresinde bitirdiğim bölümlerden birinin diplomasını yıllarca alamamıştım. Ancak mahkemeye vereceğim göndermezseniz mektubuyla gelmişti diplomalar... Yılda 500 lira da harç parası ödüyoruz... Neyin parası bu? Kitapların mı, sınav yetkililerine ödenen ücret mi, sınav kitapçıkları mı? Sorsan devlet eğitimi parasız derler... Sanki AÖF'lülere öğretmenler ders veriyor da bu harcı alıyorlar?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder