31 Mart 2016 Perşembe

Herkesin aynı fikirde olması çok heteroseksistçe


Heteroseksizm, karşı cinsten bireyler arasında yaşanan cinsellik ve ilişkiyi destekleyen bir tutum, önyargı ve ayrımcılık sistemidir. İnsanların heteroseksüel olduğu veya yalnızca karşı cins etkileşim ve ilişkilerin norm (kabul edilmiş kural) olduğu ve bu yüzden de heteroseksüelliğin üstün olduğu düşüncesidir.

Bana çok tehlikeli geliyor herkesin aynı fikirde olması ve benzer düşünceleri desteklemesi...

Bu, yani aynı fikirde olmak; benzer düşünceyi desteklemek doğaya, yeniliklere, farklılıklara kendini kapatmaktır...

Yani heteroseksizmin cinsiyetçiliği, ayrımcılığı gibidir...

Zaten dikkatli bakarsanız bu tek tiplilik, dar kalıplılık heteroseksizmin bir uzantısı, heteroskesistçe bir formüldür; heteroseksizmin herkesi kendine benzetmesi için...

Bulunduğum ortamlarda düşüncelerim rahatsız edici gelebiliyor; çünkü öğretilenle, dayatılanla ters düşüyor olabilir...

Genelde hep bir çoğunluk tarafı rahatsız etmeme, ürkütmeme, onları memnun etme durumu söz konusu...

Hep bir bireysel bakışın gözardı edilmesi söz konusu...

Hep bir birey olamama durumu söz konusu...

Hep bir aidiyetçilik mevcut...

İnsanların bile bile mantığın karşısında olma durumları çok vahim...

Formüle düşüncelere hep bir kılıf uyduruluyor çoğunluğu destekler nitelikte...

Bu durum bana, bireysel olamayanların kendilerini çoğunluğa dahil etme çabası gibi geliyor...

Ben insanların her koşulda hayata katılımcı olması taraftarıyım ve bunun çabasını veriyorum ama bu bile rahatsız edici gelebiliyor...

Çünkü birey oluş, farklılığı savunuş insanların kalıpsallığına dokunuyor...

Bu yazıyı niye yazdım biliyor musunuz...

Heteroseksizmin homofobisine karşı falan değil...

LGBTTQIA vesairelerin cinsel kimlik konusunda kalıpsal oluşlarına ve farklılıkların dile getirilmesinden rahatsız oluşlarına istinaden...

Ve ben düşüncelerimi dile getirince vesairefobik bulunmam falan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder