31 Mart 2016 Perşembe

Cinsiyet kimliği diye bir şey yoktur! BANA GÖRE!

Aferin mahkemeye

Cinsiyet kimliği kavramına inanmıyorum,
yani insanın kafasının içindeki kadınlık veya erkeklik nasıl bir şeydir?
diye soracaktım ama sonra
ben kendimi cinsiyet kimliği olarak tanımlayamıyorum
demeyi daha yerinde buldum..!
mu acaba?
Ben cinsiyet olarak biyolojik cinsiyete inanıyorum;
yani bedensel olarak erkek ve kadınlığa...
Kadınlık ve erkeklik nedir?
sorusunun cevabını toplumsal cinisyette bulabiliyorum ancak,
ki onu da çok doğa dışı buluyorum...
Erkek egemenliğinin oluşturduğu bir şey bu...
Zaten dikkatli bakarsak, erkekliği ve kadınlığı heteroseksizmin tanımladığını görebilirsiniz...
Yani kadın şöyle olmalıdır, erkek böyle davranmalıdır diye bir kural mı var insan-canlı doğasında..?
Hepsi heteroseksizmin bir dayatması...
Dediğim gibi biyolojik erkeklik ve kadınlık var bana göre cinsiyet anlamında sadece...
O yüzden transseksüellerin cinsiyet kimliği anlayışını biyolojik cinsiyetle bağdaştırmalarını falan çelişkili buluyorum.
TRANSFOBİK DEĞİLİM, DEĞİLİM, DEĞİLİM..!
Cinsiyet kimliği kafasal bir şeyse bedene ne oluyor, bedensel bir şeyse toplumsal cinsyetle örtüştürmenin ne alemi var?
Tekrar soruyorum burada...
Kadınlık nedir; bana bir tanımlar mısınız?
Uzun saç, makyaj, feminen davranışlar, topuklu ayakkabı, etek giymek, pembe renk, annelik gibi koruma iç güdüsü, çocuk sahibi olma arzusu, dişi kuş misali yuva yapıcı olması, çok konuşması, gün yapması, sorumlu olması, kafasının farklı tarafının çalışması, biyolojik farklılık, yemek yapması, ütü yapması, bulaşık yıkaması, kocasının arkasından yürümesi, utangaç olması vesaire mi..?
Erkeklik da kaba saba olmak, fiziksel güçle varolmak, kadınlardan hizmet beklemek, çocuklara karşı daha az sorumlu olması, eve ekmek getirmesi, sakallı-bıyıklı olması, maço olması, pantolon giymesi, çapkın olması, daha özgüvenli olması-daha yırtık olması, şiddetvari olması, kadını sahiplenmesi vesaire mi..?
Bunlar toplumsal cinisyet veya biyolojik cinsiyete dair özellikler değil mi?
Ben bir biyolojik erkekliğimi bilirim, bir de biyolojik olarak kendi cinsimden hoşlanmamı, yani eşcinselliğimi bilirim...
Bana göre bir biyolojik cinisyet, bir de cinsel yönelim vardır...
Diğerleri...
Hatta olmaması gerekir...
Çünkü kötü kullanılmakta, yanlış kullanılmaktadır...
Cinisyetçidir daha doğrusu, heteroseksisttir...
Mesela ben Halil'im...
Seviyor ve seviliyorum, sosyal hayatta varoluşum da sadece insan olarak...
Ne erkek olarak varolmamın avantajı olabilir insalık anlamında bana, ne de kadın olarak dezavantajı...
Çünkü ben hayatta varolurken hiç hangi cinisyette olduğumu düşünmüyorum ki...
Daha doğrusu hiç öyle bir şey bile hissetmiyorum...
Hayatımı yaşıyorum ve insan olarak yaşıyorum...
Cinsellik anlamında da cinsiyet olarak bir şey hissetmiyorum...
Sadece karşımdakinin erkek biyolojisinde olmasını istiyorum sevişirken...
Bu kadar...
Onun dışında gerçekten ne cinsiyet anlamında bir şey hissediyorum, ne de buna ihtiyaç hissediyorum...
Kadınsam nasıl hissetmem gerekiyor kendimi, erkeksem nasıl hissetmem gerekiyor..?
Biri bana bunun mantıklı bir açıklamasını yapabilir mi?
Ama mantıklı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder