22 Mart 2016 Salı

Gökçe Kılınçer'in kalplerimizde iz bırakacak beklenmeyen albümü çıktı


Ay bayılıyorum Gökçe Kılınçer'e...
Albümü çıkmış...
Tanrım nasıl bir sestir o öyle...
Başka ülkeden gelmiş yabancı bir şarkıcının birazcık sonradan Türkçe öğrenmesi gibi... Aslında telaffuzda bir şey yok tabiki de.. Ses tonu öyle hissettiriyor... Ajda Pekkan veya 70'lerin yeni versiyonu gibi..
Hiç sevmeyeceğim şarkılar bile onun sesinde lokum gibi duruyor...
Gerçekten bayılıyorum Gökçe Kılınçer'e... Son favorim...
Şarkıların düzenlemeleri de sanki başka bir gezegende yapılmış gibi... Çok cool, çok doğal...
Marjinal havasına rağmen çok doğal Gökçe Kılınçer'e dair her şey...
Zaten günümüzde doğal olan marjinal, öğretilmiş olan doğal sayılmıyor mu..?
Snob bir tipi de var ama ben çok severim böyle bir görselliği; çok asil durur çünkü... Aslında müziğinde de bir snobluk yok diyemeyiz...
Albümde önceden yayınlanmış "Aşk Beni Bulunca", "Güneşin Kızkardeşi","O Beni Bilmez" gibi single'ları da var, cover'lar da var "Bir Başka sevgiliyi" gibi, bambaşka bir ruha haline bürünmüş "Sarhoş" gibi, Yeliz klasiği "Yalan" gibi, Rock'ımsı "Karakolda Ayna Var" gibi...
Her tarzı kedni tarzına dönüştüren bir kapasitesi var Gökçe Kılınçer'in...
Keyiften mest oluyorum bu kızı dinlerken gerçekten... allahallah..!
Gökçe Kılınçer'in müziğinin en belirgin özelliği, şarkılarında 70'lerin tınısının olması; şarkılarda ön plana çıkan gitarın tarzıyla falan...
"Kalbinde İzi Var"ı dinlerken 60'ların Ayferi'si falan da geldi aklıma...
Soundu çok güçlü, tertemiz, geçmişin Batı tarzı, alaturkalıkla hiç alakası olmayan, insanın ruhunu arındıran enerjisi olan bir müzik... Tam benim istediğim gibi... Çünkü alaturkalık benim ruhuma çok ağır geliyor...
Bu albümde beni sevindiren bir şey de, Gökçe Kılınçer'in single'larını biraraya getirmesi...
Bu yılın ilk bombası bana göere Gökçe Kılınçer ve albümü "kalbimde İzi Var".
Boşnak şarkısı "Ne Tadı Var Bu Dünyanın" da ekstra bir güzellik...
Gerçi bana göre Gökçe Kılınçer ne söylese makbule geçer...
Artıkın benim için Gökçe Kılınçer de var...
Gerçekten beklemiyordum GK'dan bir albüm...
Teşekkür ederim...
Sevgiler, sevgiler, sevgiler...
Beni şımarttı bu albüm...
İnanın bu kız Batı'dan çıksaydı, yıkardı ortalığı...
O yüzden biraz itina gösterelim isterseniz "snob tarz"ın yeni kraliçesine...
Snob Müzikraliçe Gökçe Kılınçer!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder