27 Mart 2016 Pazar

Artık varoluşumuz etiketsel olmasın!


Biseksüellik mi dediniz...
Eğer kendimizi tanımlamak istemiyorsak, arada kalmış olarak da tanımlamayalım...
Tanımlanmanın ötekileştirilmekten başka yaradığı bir durum var mı..?
Ötekileştirilen kimliğe sahip çıkmak anlamında tanımlanmayı ayrı tutuyor ve bunun savunucusuyum ayrı mesele...
Biseksüellik, heteroseküsellik veya eşcinsellikten farklı bir şey barındırmıyor ki...
Yani insanlar eşcinseldir veya heteroseksüeldir az veya çok, o zaman veya bu zaman, öyle veya böyle...
İnsanları tanımlayan terim heteroseksüellik de değildir, biseksüellik de değildir, transseksüellik de değildir, o da değildir, bu da değildir, şu da değildir, olmamalıdır da...
Çok yaşamlılık mantıklı geliyor da bu çifte tanımlılık bana samimi gelmiyor...
Ya tanımlamayacaksın, ya da tanımlamanın faydasal bir amacı olması gerekir...
Heteroseksist bir dünyada tanımlanması gereken sadece ve sadece eşcinselliktir...
Çünkü ötekileştirilen, quuer olan odur...
(Sadece eşcinselliği queer bulmamın da benim eşcinsel bir erkek olmamla alakası yok, ki sadece öyle de değilim...)
Çünkü eşcinsellik tanımını ötekileştirmek için yaratan da heteroseksizmdir...
O ötekileştirici yaftadan kurtulmak için de eşcinsellik tanımlanmaktadır, tanımlanmalıdır da... Heteroseksizm ölürse, eşcinselliği tanımlamaya da gerek kalmayacaktır...
Ben gerçekten cinsel kimlik skalasının ortasında olsaydım, gene de sadece eşcinselliği tanımlama ihtiyacı hissederdim...
Çünkü bana ne ki özgürce yaşanan kimliklerin dile getirilmesinden; ne lüzumu var ki...
Samimi gelmiyor bana biseksüellik tanımı...
Bakınız her iki cinsten de hoşlanma durumu yok demek istemiyorum. Bunu da belirtiyorum ki, insanlar söylenen bir şeyi tersten anlamaya o kadar meraklı ki saldırmak için...
"En azından heteroseksüel tarafım var" demek gibi geliyor bana biseksüellik...
Heteroseksüel tarafla ötekileştirilen eşcinsel tarafa sahip çıkmamak gibi geliyor bu bana uygulamada..
Biseksüelim diyenlerin çoğu heteroseksüel evlilik gerçekleştiriyor; neden?
O yüzden eşcinselliğe darbe vuran unsurlardan birisi de işte "ara"da tanımlanma çabası...
Ben de kesinlikle doğanın renkliliğine inanıyorum ve savunuyorum...
Sen de enavai çeşit cinsel duygularını yaşa ama ötekileştirmeyi pekiştirme politikcinsliğini dile getirerek...
Biseksüelim demek, doğa çok renkli demek anlamına gelmiyor ne yazık ki heteroseksist bir dünyada...
Bana bir şeylerin kabul edilen taraflarını tanımlamayın...
Queer'in bunlarla işi yok çünkü...
Cinsiyet konusunda da aynı...
Kimsenin kadın veya erkek olmaya karşıtlığı yok ki...
Eğer cinsiyet konusunda bir ayrımcılık varsa, bu durum kişilerin ayrımcılığı pekiştirmesinden...
Kadınlar ayrımcılığa mı maruz kalıyor..?
Ayrımcılık yapan, açıkça erkekliği yükselten kadın oranını yüzdeye vursak % kaç çıkar tahmin edebiliyor musunuz..?
Yaşadığım şehirde Dünya Kadınlar Günü'nde katılım YüzBin'de Bir idi!
Cinsiyet konusunda savunulması gereken, tanımlanması gereken cinsiyetsizlik...
Çünkü içinde yaşadığımız koşullarda en kabul edilmeyen şey, eşcinsellik gibi aidiyetsizlik de...
Oysa ben niye bir yere, bir sınıfa, bir şeye ait olayım ki...
Ben birey olarak varolayım ve özgürlüğe, sınırsızlığıa ait olayım...
Ben kendimi kabul edilen bir kimlikle tanımlarsam, bu heteroseksizmi desteklemekten başka bir şey olamaz...
Çünkü bu etiketleri çıkarına uygun yaratan ve yapıştıran heteroseksizm...
İnanın ben aidiyetsiz bir dünyada yaşayayım, her yerde, her şeyde yaşayayım ama bunu isimlendirmeyeyim...
Yaşayamadığımı, yaşatılmadığımı yaşayabilmek için hedefe varıncaya kadar tanımlayayım, eşcinsellik gibi ötekileştirilen kimliğimi isimlendireyim...
Hedefimiz de hiçbir zaman ötekileştiren çoğunluğa dahil olmak, ait olmak olmasın; çoğunluğa biz de renk verelim, çoğunluğun ana temasından bir olalım...
Düşüncelerim bir çoğuna uymayacaktır biliyorum ama ben böyleyim; alırsınız almazsınız, beğenirsiniz beğenmezsiniz...
Herkesin aidiyetçiliği savunduğu kadar benim de aidiyetsizliği savunmam kadar doğal ne olabilir ki...
Benim de aidiyetçilik yaptığım alanlar yok mu; var ama ötekileştirenlere karşı ötekileştirilenlere dahil anlamda bu...
Biseksüellik ne zaman tanımlanabilir biliyor musunuz..?
Ben hayatta heteroseksüel tarafımla varolamk istemediğim için, evlilik gibi, bir şeylere bağımlılık gibi geleneksel yaşam biçimlerine baş kaldırmak istediğim zaman...
Biseksüelsen heteroseksist yaşamı gerçekleştiremezsin...
Ben biseksüelim, heteroseksist yaşamı da gerçekleştirmek istiyorum dersen, bu çok büyük bir çelişkidir ve toplum bizi bu şekilde kabul etmiyor şikayetin de havada kalır...
Biseksüelliği savunacaksan, biseksüel yaşamın gel-gitli yapısının arkasında duracaksın, ben biseksüelim, bir kişiye bağlanamam, aşk biter, ben her yöne kayabilirim diye rengini baştan belli edeceksin...
İşte o zaman dışlanmalara karşı biseksüelliğini tanımlayabilirsin...
Biz tıbbi anlamda tanımladık mı diyorsunuz...
Onu biliyoruz canım...
Tıbbi anlamda tanımlana tanımlana da zaten ötekileştiriliyoruz ya..
Beni tanımlamasın kimse...
Ben sadece yaşamak istiyorum...
Benim çözüme kavuşturulması gereken bir tarafım yok ki cinsel yönelim veya cinsiyet kimliğimin de tıbbi anlamda tanımlaması yapılsın...
Dediğim gibi homofobiye karşı tanımlanmaktan bahsetmiyorum...
Dediğim gibi de sadece cinsel yönelim değil, cinsiyet kimlikleri de bir kalıba oturtulmaya çalışılıyor neye yarayacaksa heteroseksizme hizmet etmekten başka...
Ben sadece ötekileştirilen kimliğimle ve de resmi karışıklıklara sebep olmamak için yeri geldiğinde ismimle tanımlanmak taraftarıyım...
Sosyal yaşamda sadece Halil olarak bilineyim,
ötekileştirilen kimliğimi savunurken de Halil ismime de gerek yok; orada da sadece eşcinselim; queeri'im!
Bu bende sonradan veya şimdilerde oluşan bir şey değil...
Bundan 20 sene önce de bulunduğum ortamlarda sadece ismimi belirtiyordum veya başka bir şehirde bulunuyorsam benden istendiği için Denizliliyim diyordum, veya cinsel yönelimim istenince onu belirtiyordum...
Hele statüsel belirtmeleri çok ayrımcı buluyorum...
Artık varoluşumuz etiketsel olmasın...
Toplantılarımızda transseksüellik falan trans gender, transseksüel, travesti, CD vesaire diye ayrıştırılmaya çalışılıyor...
Ahlakçı transseksüellik tanımlamaları falan yapılıyor sakallı erkekler ruj süremez gibi... Penisli kadın, vajinalı erkek olamaz mevzusuna hiç girmiyorum daha...
Heteroseksizm kıs kıs gülüyordur büyük ihtimal hepsini nasıl yola getiriyorum diye...


Kadınlar Günü etkinliğine katılma sebebim, herkesin algısını tepe taklak edecek bir kadın kimliğini ifade etmek içindi. Hatta kadınların, "aramızda LGBTİ'lerin ne işi var" inadını kırmaktı... Bu üzeri kapatılması gereken bir konu değildir bazılarımızı rahatsız etse de... Uçlarda gezmiyorum; naturelin ucuyum sadece..!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder