23 Şubat 2016 Salı

Sezen Aksu şarkılarını en çok bu şekilde sevdim...



Ben şarkıları senfonik şekilde severim. Beni bu şekilde daha çok yükseltiyor, ruhumu daha çok dinlendiriyor, kendimi iyi hissettiriyor, sıkılmıyorum bu şekilde olursa tekrar tekrar dinlemekten... Şarkılar eskimiyor bu şekilde hem, uzun ömürlü oluyorlar; klasik müziğin eskimemesinin sebebi de bu olsa gerek. Çok sesli, çok daha evrensel herkese hitap edebilen. Ben tek düze şeyleri sevmem çünkü. Nükhet Duru şarkılarını en çok sevmemin sebebi de çağdaş ve klasik formda olmasındandır. Bazı şarkıları düzenlemeleri evrensel olmamasına rağmen yeni olmalarından dolayı sevebiliyoruz ama anlık seviyoruz. Çünkü çabuk tükeniyorlar, en azından benim için böyle. Sezen Aksu şarkılarını da zamanında sevdim, dinledim, Sezen Aksu da favori sanatçılarımdan biri oldu ama aldığım albümlerini tekrar dinleme ihtiyacı hissetmiyorum artık. Çünkü bana bir şey vermiyor. Yanlış anlaşılmasın; kötü demiyorum... Ben pop tarzını çağdaş ve klasik tarzda, senfonik bir şekilde seviyorum. Sezen Aksu şarkılarını Royal Filarmoni Orkestrası seslendirmiş. Belki inanmayacaksınız ama Sezen Aksu şarkılarını hiç bu kadar sevmemiştim. Keşke bütün Sezen Aksu şarkıları bu şekilde yorumlansa da evrenselleşse, ölümsüzleşse... İnanın "Çakkıdı" ve "Şıkıdım" gibi "hoppa" şarkıları bile çok keyifli olmuş. Slowları cuk oturmuş zaten senfonik klasik tarza. Sanki bizim melodilerimizin, bizim müziğimizin Klasik Müziği gibi olmuşlar. Hani biz Operayı, Klasik Müziği sevmeyiz ya; bu tarzlar bizden melodilerle hem çok güzel oluyor, dolayısıyla hem de çok dinlenesi... Biliyorum bizim ülkemize hitap etmeyecektir çok seslilik ve hak ettiği değeri görmeyecektir bu ve buna benzer çalışmalar. Sezen Aksu da işin bu yönünü bildiği için Pop Arabesk yapıyor ya. Ama Nükhet Duru'ya çağdaş ve senfonik tarzda iki prodüksiyon yaptı "94" ve "Tam zamanında" başlıkları altında... Yani şarkılara havasını veren düzenlemedir. Keşke hep hobbidi hobbidi olacağına, pop müziğimizin yetişkinler için olan bölümüne de biraz ağırlık verilseydi... Albümde 15 şarkı var ama "Kaçın Kurası"na dikkat edin; çok gitmiş bu tarza. "Kahpe Kader" de öyle. Daha önce bu şarkıları sevmememin sebebi, sanırım düzenlemelerinin iyi yapılamamasından dolayıymış. Her zaman derim; bir şarkının % 80'i düzenlemedir. Düzenleme şarkıyı yeniden bestelemek gibi bir şeydir. Bu çalışmada fikirden uygulamaya kadar emeği geçen herkese çok teşekkürler... Umarım diğer Sezen Aksu şarkıları da bu tarzda yapılır ve seriye bağlanır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder