23 Şubat 2016 Salı

Müzik dosyamda birikenler!


Önceliklerim çeşitlenince, uğraşlarım çoğalınca; normal zamanda, yani kafamın daha boş olduğu zamanlarda bayılabileceğim bir çok şarkıyı sadece tanımakla yetinebiliyorum. Sesler güzel, yorumlar güzel, şarkılar kaliteli, düzenlemeler uluslararası..; Batı'dan çıksa hit olabilirler, biz de daha dikkatli kulak kabartabiliriz... Ama dikkat çekebilmek için bir tık veya birkaç tık diğerlerinden farklı olmak, fark yaratmak gerekiyor. Çıktığın yer önemli, şans faktörü var, tanıtım önemli, görsel unsurları gözardı edemeyiz. Çünkü artık müzik sadece işitsel bir şey olmaktan çıkalı çok oldu. Zaten hayatta da görsellik ve işitsellik bir bütün, birbirinin tamamlayıcısı değil mi? Sadece ses veya sadece güzellik yeterli olmayabiliyor beğenilmek için; özellikle günümüzde. Ben zaten ayrı düşünmüyorum ses veya görselliği. Çünkü yaşam sadece seslerden ibaret değil. Tabiki de müzikte ses ve yorum önemli ama görsellik de olursa daha çok sevebiliyoruz işte...

Single'lar o kadar çok çıkıyor ki artık... 70'lerdeki 45'lik plaklar döneminde gibiyiz. Hatta her şarkıyı dinleyemediğimiz için tanıtımı yapılmayanlar arada kaynayabiliyor. Bilgisayarımda birikmişlere bir göz atayım dedim. Ünlü müzik yazarlarının masasında birikir ya müzik albümleri; benimkiler de bilgisayarımdaki müzik dosyamda birikiyor..! Son çıkanlardan geriye doğru beğendiklerimi paylaşacak olursam...
Eren Sandal - Matem... Bir Eurovision şarkısı olabilecek nitelikte...
Yaygara - N'olur... Uluslararası hit olmuş Fransızca şarkılar gibi...
Aaa... Bundan sonra dinlediğim şarkının adı "Aşka Fransız"mış Kaat Bebek'ten... Gerçekten Fransızca pop şarkıları gibi olmuş...
Tofig Ağayev'in albümünü sevdim. Aaa bu da arızalı Türkçe'yle söylüyor diyecektim ama Azeri bir sanatçımız olduğunu farkettim. Azeri müzikleri, Azeri tınıları, yorumları ve sesleri, şivesini seviyorum... Kendimden bir şeyler buluyorum Azeri duygu yoğunluklarının ifade edilişinde...
Dinledikçe paylaşacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder