2 Şubat 2016 Salı

Hayko Cepkin'i büyüten şarkılar çok nefis olmuş


Kaç gündür Hayko Cepkin'in "Beni Büyüten Şarkılar" albümünü dinliyorum hayranlıkla...
İbrahim Tatlıses'ten "Ben İnsan Değil miyim?"
Edip Akbayram'dan "Aldırma Gönül",
Zeki Müren'den "O Çeşme",
Bülent Ersoy'dan "İtirazım Var",
"Haydar Haydar"ı kimden geçti çıkartamadım,
Selda'dan "Yuh Yuh",
Cem Karaca'dan "Nem Kaldı"
bambaşka boyuta taşınmışlar Hayko Cepkin'in sesinde, yorumunda...
Demek ki müziğimiz, kültürümüz istendikten sonra daha evrensel boyutta ifade edilebiliyormuş...
Ruhumuz batı olablir ama bir de çocukluğumuzda falan içselleştirdiklerimiz var ister istemez...
Bu şarkılar da Hayko Cepkin'i büyüten şarkılarmış...
Ben çok sevdim...
Hatta Hayko Cepkin ilk defa bu kadar samimi geldi bana...
Sanki bu şarkılarla kendini bulmuş gibi...
Şarkılar da asi ruhunu Hayko Cepkin'de bulmuş sanki...
Devamı gelecekmiş ama ben olsam bu albümden bir düzine yaparım...
Şarkıların bir de Hayko Cepkin'ce yoruma ihtiyacı varmış...
Bazılarına cover gitmez...
Gidenler de iyi yorumcudur işte; şarkıya yeniden hayat verendir, kendince söyleyebilen, kendince söyleyebilme özgünlüğü olandır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder