15 Ocak 2016 Cuma

İnsan ya inandığı şeyi savunmalı, ya da savunduğu şeye inanmalı


Laf olsun diye karşıtlığı sevmiyorum. İnsanın söylediği şeylerin mantıklı bir dayanağı ve açıklaması olmalı. Hele altta kalmamak ve haklı görünmek için egosal davranmak çok komik! Kim ne kazanır ki böyle bir tavırdan. Dün başka şeyi savunup bugün o savunduğun şeyden vazgeçmek ve belki de kimsenin inanmayacağı bir şeyin arkasında durmaya çalışmak, eşeği yokuşa sürmek gibi bir şeydir. Ortada bir akıl ve mantık varken, sol kulağını sağ elinle arkadan kaşımaya çalışmak gibi bir şeydir bu. İnsan inandığı şeyleri savunmalı, savunduğu şeylere de gerçekten inanmalı. O anda belki üste çıkabilirsin ama hayatta değiştirilemeyecek ve hayatı kolaylaştıran mantık yolu vardır; döner dolaşır ve gene mantık yolunu kullanırsın. Egosal davranmak, ayrıca hem yanlış örnek olur, hem de yanlışları pekiştirir. Bir örnek vereyim... Bir dönemler dans kursuna gitmiştim. Öğretmenin bana öğrettiği figürü ben başkasına gösterince, öğretmen hazımsızlık yaparak bana figürü yanlış gösteridğimi söyledi ve öğrencisine de sırf bana inat olsun diye figürü yanlış gösterdi. Sonra da bana bir daha dans salonuna gelmememi facebook'tan mesajla bildirmiş. Ben de o dönemler face'i fazla açmadığımdan ve bu mesajı görmediğimdem bir hafta dans salonuan gitmişim sanki arsızlık yapıyormuşum gibi... Bunun gibi bir şey mesela...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder