5 Aralık 2015 Cumartesi

Taklitlerinden sakınınız!


Sanatçılar tarzlarına uygun mu şirket seçiyor, onlara bir proje mi sunuyorlar, yoksa bir şirkete kapak attıktan sonra şirketlerin politikasına boyun eğiyor, kurban mı gidiyorlar..? Nuri Harun Ateş sahnelerde sesinin gücüyle heyecan yaratan, Ajda Pekkan şarkıları falan söyleyen, benim de merak ettiğim güçlü şarkıcı değil miydi? Albümünü dinliyorum şu anda; Gerçekten Ajda Pekkan tınısı yakalamak mümkün sesinde. Batı tarzında şarkı söylüyor, aranjman söylüyor, alaturka söylüyor, opera söylüyor... Şimdi farkettim, şarkıların hepsi veya bir çoğu Ajda Pekkan tarafından söylenmiş şarkılar (Hepsi veya bir çoğu dedim; Ajda Pekkan'ın külliyatını bilecek kadar takipçisi değilim artık!). Ajda Pekkan taklit mi edilmiş yoksa? anlayamadım! Evet, öyle sanırım. Bu albümden de heyecan duyamıyorum bir çok albüm gibi. Gene tekrar, bu sefer üstelik tekrarın tekrarı... İnternetten öğrendiğime göre, onu müziğe iten Ajda Pekkan hayranlığı olmuş. Her tarzda şarkı söylüyor Nuri Harun Ateş, Ajda Pekkan'ı ustaca taklit ediyor bu albümde. Tekrar dinler miyim; bilmem! Şarkıcılık biraz özgünlük, şahsına münhasırlık gerektirmez mi? Nuri Harun Ateş bence tiyatro yapıyor şarkı söylemekten çok. Tiyartral şarkıcılığı çok severim ama o da özgünlük gerektirmez mi? Bu albüm bana sadece Ajda hayranlığının ifadesi gibi geldi. Başarılar... Ha bu arada Nuri Harun şarkılarıyla kareoke tadında partileyebiliriz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder