5 Aralık 2015 Cumartesi

Türkan Şoray şarkı söylemeli miydi?


Türkan Şoray şarkı söylemeli miydi? Niye söylemesin? Ayrıca güzel nota da basıyor. Sesi de kulağa hoş geliyor. Albüm bilgisayarımda dönüyor. Hiç rahatsız etmiyor insanı. Amma... diyeceğim ama içinde yaşadığımız piyasayı düşününce beklentilerimin de anlamsız olacağını düşünüyorum. Çünkü ülkemizde şöyle bir anlayış var; eğer pazarı yoksa, dünyanın en değerli işini yapsan da, o işin bir önemi olmayacağı ve piyasaya sürülmesi bile söz konusu bile olmayacağı için farklı bir şey deneyemezsin. Hatta dünya piyasasında iş yapabilecek olması bile gözönünde bulundurulmaz. Sanat halk içindir bu ülkede. Sanatla halkın bir basamak olsun yükseltilebileceği, algıların değiştirilebileceği gözardı edilir. Türkan Şoray'ın şarkıcılığıyla devrim yapılabileceğinden bahsetmiyorum; afedersiniz ama bu ülkede genel olarak alternatifler hariç sanatın tüccar zihniyetiyle yapıldığından bahsediyorum. Bu arada Türkan Şoray aheste aheste söylemeye devam ediyor bilgisayarımdan. Düzenlemeler de herkesin anlayabileceği seviyede ve her dinleyeni rahatsız etmeyecek şekilde temiz yapılmış diyebiliriz. Ama albümün ismi gibi Türkan Şoray şarkı söylüyor işte sadece. Türkan Şoray'ın amacı ve beklentisinin olmadığını biliyoruz bu albümden demeçleri aracılığıyla; bu albüm Türkan Şoray severlere bir anı... Ama ben isterdim ki daha uluslararası, daha evrensel bir alt yapıyla deneysel işler yapılarak, Türkan Şoray da bu cesareti gösterebilmiş dedirtebilmeyi... Türkan Şoray şehir efsanesine dönen albümünü çıkarttı sonunda nihayet denileceğine, keşke bir kaç da olsa müziği müzik olarak dileyenlerin yüreğinde küçücük de olsa bir heyecan yaratabilseydi... Ben Türkan Şoray'ın filmlerindeki playback şarkıcılığını daha çok sevmiştim. Çünkü orada daha hayalimizdeki şarkıcı gibiydi, daha çarpıcıydı... Türkan Şoray Orhan Gencebay şarkısının bile altından kalkmış ama heyecan yaratmıyor ne yazık ki... Bu arada hiç beğenmediğim Candan Erçetin TSM albümü de duyduğuma göre zirveden giriş yapmış listelere ama ben beğenmeme hakkımı kullanıyorum gene de. Çünkü müzik hafife alınacak bir şey olmamalı. Müzikte hep arayış olmalı, yenilik olmalı, kötü bir şey çıkacağına inanılsa da yeni bir şeyler denenmeli... Yazının başlığına cevap verecek olursak... Sadece Türkan Şoray değil, kapasitesi ölçüsünde herkes şarkı söyleyebilmeli ama şarkılar kayıt edilerek piyasaya sürülecekse daha önce yapılanların tekrarı olmamalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder