28 Aralık 2015 Pazartesi

Obama'nın "eşcinsel değilim" dediğini duydunuz mu?

Afganistan’da Taliban ile yapılan tartışmalı takas sonucu serbest kalan Amerikan askeri Bowe Bergdahl'a, Başkan Obama’nın eşcinsel olup olmadığını sormuşlar...


Obama'nın eşcinsel olup olmadığı merak edilen bir konu; çünkü eşcinsel dostu. Ama ben eşcinsel olmadığına dair bir açıklama yaptığını hiç duymadım.  Yapmaz, çünkü eşcinsel değilim demek, ne kadar desteklersen destekle, eşcinselliği tasvip etmemek, en azından samimi bir şekilde onaylamamak gibi bir şey. Eşcinsel değilim demek, eşcinseller heteroseksüleler kadar eşit ve özgür değil ama onlar da insan, o kadar da insanlık dışı muamele yapmayalım demek gibi bir şey. Homofobik bir dünyada, insanlığa inanan bir insanın eşcinsel değilim deme hakkı olamaz. Eşcinsel değilim demek, yanlış anlaşılmaktan korkmak demek, eşcinsel olarak düşünülmesini istememektir. Sen eşcinsel olarak düşünülmek istemiyorsan homofobiksindir ve eşcinsel dostluğunun inandırıcılığı olamaz. Eşcinselim de ki, bunun utanılacak bir şey olmadığını anlasın karşı taraf ve normal olduğunu, en azından olabileceğini düşünsün. Dediğim gibi homofobidir bu. Homofobi sadece bariz bir şekilde eşcinsel düşmanlığı değildir ki... Eşcinsellikten gocunmak da bir homofobidir. Eşcinselleri destekleyebilirsin ama eşcinsel olarak düşünülmekten korkarsan, içinde uyuyan bir homofobi vardır veya olabilir ve ne zaman, nerede, nasıl patlayacağı hiç belli olmaz, olmayabilir. Ben eşcinsellerle dost olup da, çevresi eşcinsellikle yakın bir temas kurunca pençelerini gösteren çok insan gördüm. Bunlar kendileri eşcinsel olmak istemezler, eşlerinin, çocuklarının, yakın çevrelerinin eşcinsel olmasını istemezler ama nedense eşcinselleri desteklerler... Sanki eşcinseller başka dünyanın insnalarıymış gibi. Sonra da derler ki, eşcinselliğe karşı değiliz, sadece homofobik bir dünyada sıkıntı çekmemeleri için yakınlarımızın eşcinsel olmasını istemeyiz derler. LGBTİ'ler de aynı kafadan... Çocuğunun eşcinsel olmasını ister misin diye sorunca, hayır istemem derler. Hatta mümkün olsa kendileri de heteroseksüel olarak uyanmak isterler. Doğada şöyle bir gerçek var arkadaşlar... Sen kadın doğmuşsun, o erkek doğmuş, bu heteroseksüel, şu da eşcinsel... Bu kadar basit. Eşcinselliğin yanlış olduğunu düşünen sadece heteroseksist beyinler. Eşcinsellik var mı; var. Buna karşı çıkılacağına, keşke olunmasaydı denileceğine, hatta ben eşcinsel değilim denileceğine, eşcinsel karşıtlığının sıfırlanabilmesi için ne yapılması gerekiyorsa, o yapılmalı. Dediğim gibi, eşcinsel olunmasa da, eşcinselmiş gibi davranılabilmeli; homofobi pahasına. Hele ki hiçbir LGBTİ'nin ben heteroseksüelim, benim de heteroseksüelim deme hakkım var gibi bir lüksü olamaz ayrımcı dünyada. Heteroseksüelliğe ayrımcılık mı var da heteroseksüel olduğunu söyleme ihtiyacı hissediyorsun? Ben heteroseksüelim diyorsan, eşcinsel olmadığını söylüyorsun demektir. Bunu neden söyleme ihtiyacı hissediyorsun ki? Heteroseksüelliğine heterofobiklik yapan mı var sevgili LGBTİ dostum?! Kısaca ne eşcinsel olduğu düşünülenleri eşcinsel değil diye savunmaya, ne de ben heteroseksüelim diye kendinizi ifade etmeye çalışın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder