3 Kasım 2015 Salı

Yasemin Mori'ye Dikkat!


Son single'ı "Aşka Düşünce" vesilesiyle Yasemin Mori'ye dikkat çekmek istedim.
Aslında ülkemizin doğal oldu olduğu için en marjinal sayılabilecek sanatçıların başında gelir.
2008'de "Hayvanlar" albümünü çıkardığı zaman bana şok geçirtmişti. Çünkü böyle bir şey ilkti sanırım ülkemizde. Özellikle klibiyle...
2015 albümünü ben de ihmal ettim sayılır; dinledim ama çok özümseme fırsatı yakalayamadım.
Video klip sitesine girdim ve geçen yılki albümünden "Oyna" şarkısının klibiyle karşılaştım. Bugüne kadar izlediğim en güzel kliplerden biri; hatta görsel tasarım olarak 1 numarası. Tek kelimeyle muhteşem ve bayıldım.
2008 yılında çıkardığı ilk albümünden "N'olur, N'olur, N'olur" şarkısını da kliplendirmiş ama ben onu da izlememişim. Aslında ben en çok sevdiğim ve marjinal tarzda, pardon doğal bulduğum sanatçıların en başta gelenini dinlemek dışında bayağı kaçırmışım. Belki "bağımsız" tarzda bir sanatçı olduğu için, müzik şirketleri şarkılarına belki klip çekmemiş, diye düşünmüş de olabilirim.
Çıkması bayağı ertelenen ve 2012 yılında yayımlanan ikinci albümünün çok sevdiğim ve albümle aynı isimli şarkısı "Deli Bando"nun klibi de Yasemin Mori'nin kimliğine çok yakışır şekilde olmuş.
Müzisyen tarafıyla klibe ihtiyaç duymayan bir sanatçı olmasına rağmen, klipleri en farklı olan, en özenilen, en sanatsal olan şarkıcı... "Mutsuz Punk" da bir ressamın elinden çıkmış gibi tabloid kliplerden biri.
Yanlış anlaşılmasın ama "Uçurumlar" şarkısının klibini izlerken hem ses rengi olarak, hem de tarz olarak Björk aklıma geldi. Yasemin Mori bana göre hayatın içinden bir kişilik ama yapay dünyada mesafeli durulması gereken snob bir algı yaratıyor olabilir.
"Konuşmak" şarkısını dinleyince... Nedense sanatçıların ilk albümleri en vurucu olanı oluyor; ilk defa duyduğumuz için yeni bir renk olmasından dolayı daha bir mi heyecan duyuyoruz ilk tanışmalarımızda?
"Aptal"... Yasemin Mori'nin "Hayvanlar" albümü hayatımda dinlediğim en iyi albümlerden biri, en azından benim en keyif aldığım albümlerden bir tanesi... "Bırak Bu Rock'n Roll'u"...
"Üzerimde Kehanetin" şarkısının canlı versiyonunu dinledim ve öldüm, bittim, bayıldım...
"Sen Beni Sokaklardan Say" diye gene canlı kaydettiği bir şarkısıyla karşılaştım... Nil Karaibrahimgil tarzı da var ama Nil Karaibrahim'gilin 10 katı bir şarkıcı Yasemin Mori.
"Muşta"nın canlı versiyonu da çok ustaca... Enerjisi çok yüksek bir sanatçı Yasemin Mori... Çok çok evrensel bir sanatçı yaptığı müzikle.
Boğaziçi Caz Korosu'yla söylediği "Geronimo" şarkısı çok cesurca bir deneyim. Aynı koroyla canlı söylediği "N'olur, N'olur, N'olur" da çok heyecan verici.

Şimdi ne yapıyoruz... İlk iki albümü gibi "Finnari Kakaraska" albümünü tekrar tekrar dinleyerek hakkını veriyoruz...
"Ellerimin Karası"... İnsanın içini ferahlatıyor, tertemiz ediyor bu berrak ses, şarkı ve yorumla Yasemin Mori.
"Bitli Kaptan" şarkısı o kadar güzel ki, insan, nasıl yapılabilmiş bu şarkı, diyor...
"Avcı" şarkısı albümün pırıl pırıl kayıtlardan oluşan bir albüm olduğunun altını çiziyor. Bu ülkede çok orjinal işler yapılıyor ama kıymeti bilinmiyor. Melodisini de çok sevdim bu şarkının...
"Elim Tetikte"... Fazla konuşmaya gerek yok, dinleyin beni dedirtiyor insana... Bayıldım... Bu yılın en iyi albümlerinden biri bence "Finnari Kakaraska"; herkesce de öyle olmalı, olmalı, olmalı, olacak, istiyorum!!! Büyüleyici bir şarkı "Elim Tetikte"...
"Kadınlar"... Yasemin Mori de düz bir şarkıcı değil; hikaye anlatan tiyaral bir şarkıcı. Onu çok sevmemin en büyük sebeplerinden biri de bu tarzı çok sevmem...
"Oyna"... Muhteşem klipli şarkı... İnanın Yasemin Mori İngiltere'de falan doğup yaşasaydı, listelerin 1 numaralık şarkıcısıydı... Gerçekten bu klip görsel bir şölen...
"Çınar"... Düzenleme çok güzel ve melodide etnik tınılar hakim... Çok sevdim... Albümdeki en çok sevdiğim şarkılardan biri...
Diğer şarkı da "Gel" şarkısı; hayatımda duyduğum en güzel şarkılardan biri... Gözlerinizi kapatın ve dinleyin... İnsanın ayaklarını yerden kesen bir şarkı...
"Kim Var"... Zor bir şarkı... Biraz üzerinde durmak gerekiyor dinlerken...
"Kanatları Yavru Bir Kuş"... Çok çağdaş, çok klasik, çok akustik... Yok, yok... Albümün en güzel şarkısı bu, ve hayatımda da duyduğum en güzel şarkılardan biri... Parçalayıcı...
Bence bu albüm "Hayvanlar" albümünü çok çok sollamış...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder