23 Kasım 2015 Pazartesi

Önemli olan yaşlanmak değil yaşamak


Aynı hataya ben de düşüyorum karşımdaki kişiyi sanki onore ediyormuşum gibi...
Uzun süredir görmediğimiz birisine hiç değişmediğini söyleriz...
Veya yaşını hiç göstermediğini...
Bu bir iltifat mıdır, karşındakine yalan söylediğin için hakaret midir?
Nasıl görünüyorsa görünüyor; 80 yaşında bir insanın 15 yaşında gözükmesi kadar komik bir şey olabilir mi?
İnsanlarımız mümkün olsa hep çocuk kalmak isteyecekler, hep ergen kalmak isteyecekler...
Çünkü şekilci olduğumuz için makbule geçen o...
O yüzden botokslar, detokslar yok mu..?
Sporu bile sağlıklı yaşam için değil; ince bir bel veya baklava dilimi kaslar için yapmıyor muyuz; netice alamayınca da bırakıyoruz zaten...
Geçen gün trans bir arkadaşım gururla "benim çizgilerim" dedi yüzündeki çizgiler için; ben de desteklemek amacıyla, yaşanmışlıkların, hayat tecrüben dedim...
Utanmıyorum kel kafamdan, ağarmış sakallarımdan...
Çünkü hayatı saniye saniye yaşıyorum tadına vararak...
Yaşlılık dediğimiz şey genetiksel veya çevresel faktörlerin etkisiyle olan bir şey ve yapılabilecek bir şey yok...
Samimiyetsizce kendimi genç göstermeye çalışmaktansa, yaşımla, yaşanmışlıklarımla gurur duyarım daha iyi...
Bugün bir mesaj aldım da bana acıyan bir ifadeyle...
"Canııımm, çok yaşlanmışsın" diye...
Hala çok gençsin yalanından daha iyidir ama burada da bir küçümseme ifadesi olduğu için, bu davranışı da nezaketsizce buluyorum.
Bırakalım artık insanların şekliyle, şemaliyle uğraşmayı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder