23 Kasım 2015 Pazartesi

Ceylan Ertem: Kimine işkence, kimine ödül!


Ceylan Ertem...
Şahsına münhasır sanatçılardan biri...
Şarkıları kendince söylüyor...
Son albümünde de türküleri ve başkalarının daha önce söylenmiş şarkılarını kendince yorumlamış..
Bir anlamda deforme ediyor, sıradışı forma sokuyor diyebiliriz söylediklerini...
Aslında daha derin söylemeye çalışıyor söylediğini; altını tekrar tekrar çiziyor duyguların...
Biraz daha öfkeli, biraz daha isyankar ama barışçıl bir öfke ve isyan...
Düzenlemeler de tabiki sıradışılığına paralel olarak çok daha evrensel...
Bu albümdeki söylenen türküleri daha önce geleneksel formda dinleyenler tanıyamaz sanırım...
Bu tarz bir yorumlamayı geleneksel dinleyiciler kabul etmez zaten...
Oysa müziğimizi uluslararası piyasaya taşıyacak olan bu tür cesur denemelerdir...
"Bir Erkek Yüzünden"e bayıldım...
Düzenleme ne çok değiştiriyor şarkıları...
Arabesk bir alt yapı şarkıyı Arabesk, Caz bir düzenleme de şarkıyı veya Türküyü Caz formuna sokuveriyor işte...
Doğu ritmine, melodisine alışmış bir kulağı da Batı tarzına o kadar kolay ısındıramıyorsun; çünkü bir içselleşme söz konusu ve bunu yumuşatmak o kadar kolay değil...
Şahsen ben kendim de Batı tarzındaki deneysel çalışmalarda kendi melodilerimizi daha çok seviyorum...
Şarkıcı istediğin tarzda yorum yapan birisi olunca, artık dinlemekten gına gelmiş şeyleri bile kaldırabiliyorsun...
Ceylan Ertem'in bu albümüne Caz diyebiliriz...
Arabesk Caz!
Çok güzel olmuş ama... "Arka Mahalle" mesela...
Ceylan Ertem, müzikten beklentisi yüksek olanlar için bir ödül ama müziği dar çerçevede dinleyenler için bir işkence...
Geçenlerde Türk Pop Müziği'ni çok seven bir arkadaşım Yasemin Mori için işkence demişti... Oysa benim için bir devrimdi yasemin Mori müziğimiz adına...
Ceylan Ertem gelecekteki müzikseverlere miras niteliğinde bir şarkıcı...
Yaptıkları zamansız...
Ben Cover'a hiç karşı değilim; çünkü şarkı belki de farklı bir yorumla gerçek kimliğini bulabileceği gibi, farklı kesimlere de ulaşacaktır. O yüzden de çok anlamlı bir deneme Ceylan Ertem'in son çalışması.
Sezen Aksu şarkısı çok güzel gitmiş Ceylan Ertem'e... Farklı bir tat... Sezen Aksu'nun yaratıcılığına-sanatçılığına dikkat çeken bir deneme...
Albüm "Yuh"la bitiyor; ben de ceylan Ertem'e bravo diyorum...

Not: Albüm dinlenirken çalakalem yazılmış bir yazıdır bütün yazılarım gibi... Yani sadece duygularımın ifadesidir; çok fazla şey beklemeyin diye belirtme ihtiyacı hissettim...

2. Not: Sanatçımızın ismini Ceyl'an Ertem olarak kullandığını biliyorum ama ben bilerek Ceylan Ertem dedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder