26 Kasım 2015 Perşembe

IŞİD 9 yaşında bir çocuğu hamile bırakmış


Şu dünyada benim aklımın hayalimin almayacağı şeyler dönüyor...
Aslında bu aklımın hayalimin almadığı şeyleri doğanın yapısına ters düştüğü için ben cahillikle açıklıyorum da..!
Şimdi IŞİD diye bir şey var... Irak Şam İslam Devleti İMİŞ açılımı..!
Bu örgütün amacı şeriata dayalı bir devlet kurmakmış..!
ŞERİAT..!
Şeriat yaşamına iyi bir şeymiş gibi bakanların dikkatini çekmek istiyorum. Şeriatın ne anlama geldiğini, insanlığa neler yapabileceğini, yaptığını bir öğrensinler araştırarak...
Sözlük diyor ki şeriat için... İslam hukuku ve kuralları...
O islam da devletten devlete değişiyor.
Peki şeriata veya dine dayalı bir yönetimin insanlara olumlu veya olumsuz etkisinin bir ölçüsü var mı?
Herkes kafasına göre yorumlamıyor mu dini..
ve ona göre kurallar belirlemiyor mu?
İpin ucu kaçınca daha çok keyfi kullanılmıyor mu din?
Hatta dinler birbirini ötekileştirmiyor mu? İnsanları bendensin veya değilsin diye kategorize edip, ona göre muamele yapmıyor mu?
Dinde cinsellik çok ahlaksızca sayılabiliyor ama cinselliğe dayalı sapkınlık derecesindeki istismarlar, şeriat sınıfındaki dini uygulamalarda daha çok görülmüyor mu?
Yanlışım varsa düzeltilsin lütfen...
Bu tür konular bana çok uzak olduğu için gözlemlediklerim üzerinden yorum yapıyorum...
IŞİD denilen dine dayalı şeriatçı örgüt kadınları, çocukları kaçırıp tecavüz etmiyor mu?
Bugün gazeteler IŞİD'in serbest bıraktığı 9 yaşında bir kız çocuğunun hamile olduğunu ve çocuğun doğurması halinde ölüm riskinin olduğundan bahsediyor?
Çocuğun yaşadığı travmayı hiç sormayın...
Nasıl bir vicdanı vardır bu şeriatın?
Dine inanan ve dini kurallar çerçevesinde bir devlet kurmak isteyen bir örgütün bu yaptığı neye sığar?
Bu örgütü destekleyenler nasıl insanlardır?
Çıkar için her şey mübah mıdır?
Elimden geldiğince iyi bir hayat yaşamaya çalışıyorum ama dünyada olup bitenleri düşününce utanıyorum; insanlar neler neler yaşarken ben nasıl iyi yaşamaya çabalıyorum diye.
Sonra da düşünüyorum; mağdurların kendileri için mücadele etme zihniyeti yoksa ben ne yapabilirim?
Şimdi başını örtmek isteyen bir kadına, ben bunun özgürlük olmadığını anlatsam ne işe yarar?
İşte heteroseksist ve geleneksel toplumlarda da eşitliğe ve özgürlüğe dair bir şey anlatamıyorsun.
Çünkü herkesin demokrasi anlayışı yapısına göre değişiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder