19 Kasım 2015 Perşembe

AKP'ye niye oy vereyim ki...

AKP'ye oy verenler, ekonomik endişelerinden dolayı oy vermiş. "Ben niye AKP'ye oy vermedim"i, "Niye muhafazakar ve milliyetçi partilere oy vermem"e genelleyebiliriz. Çünkü ben insanca; herkes kadar eşit ve özgür yaşamak istiyorum. Heteroseksüellerin derdi çocuklarını düşünmek, ailelerini geçindirmek, geleceklerini ekonomik oıalark garantiye almak olabilir ama biz eşcinsellerin öncelikli derdi karnımızı doyurmaktan çok, ayrımcılığa maruz kalmadığımız, aşağılanmadığımız, dışlanmadığımız, lanetlenmediğimiz, hasta ve sapık olarak görülmediğmiz, neferte hedef gösterilmediğmiz, herkes kadar sevgimizi gerçekleştirebildiğimiz, yok sayılmadığımız ve güvenliğimizin olduğu bir hayat. Her gün eşcinsellerin mağduriyetleriyle ilgili haberler okuyoruz ama bu mağduriyetin cinsel yönelimle alakalı olduğu bile kabul edilmiyor. Kabul edilse eşcinselliğin normalliği de kabul edilmiş olacak çünkü yasal olarak tanınacağımız için. Biz eşcinselleri hala ağızlarına almaya bile layık görmeyen bir partiye niye oy vereyim ki. Daha birkaç gün önce eşcinsellerin sitelerinden biri daha kapatılmadı mı müstehcenlik gerekçesiyle? İnsan toplum içersinde doğal kimliğiyle kendini gerçekleştiremedikten sonra ekonomik istikrarın önemi olabilir mi? Benim çok iyi işim olsa bile yarın bir nefret saldırısına kurban gitmeyeceğimin garantisi var mı? YOK. Çünkü yasal olarak eşcinseller yok, yasal olarak eşcinseller korunmuyor... Gerekçesi, eşcinselliğin inançlarında yerinin olmaması. İçinde dini unsurların olduğu bir demokrasi anlayışı olabilir mi; olamaz; olursa da eşitsizlik olur. İnanç dediğimiz şey, herkesin kişisel manevi tatminidir. İnsan yaşamının demokratik olmasına engeldir inançlar. Çünkü herkesin inancı farklı olabilir veya herkes inanmak zorunda değil dine. Dinin pozitif bilimlerde yeri yok ki zaten. EŞCİNSELLİK GÜNAH diye bir şey olabilir mi? O zaman günah olan her şeye yasaklar getirilsin. Bir çoğu "Sen de çok abartıyorsun" diyebilir. Devletin homofobisi keşke sadece devletin politikasıyla sınırlı kalsa iyi; toplumun homofobisi de bu politikanın bir uzantısı sayılmaz mı? İktidarın görevi sadece çoğunluğu tatmin etmek değil, yanlışları da düzeltmek olmalı, herkesin yaşam hakkına saygı duymak olmalı. DEVLET EŞCİNSELLERE SAYGI DUYUYOR MU? Çok mu uç bir beklenti oldu? Devlet, "herkes eşit haklara sahiptir" dese ve herkese eşit şekilde yaşam güvencesi verse, homofobi bu kadar elini kolunu salayarak dolaşabilir mi? Devletin olmayan eşcinsel politikası belki toplumun beklentisini karşılayan bir tutum olabilir ama bu tutum homofobiyi de besleyip büyütmektedir. Şimdi ben, bana hasta, sapık, ahlaksız diyen partileri hangi mantık çerçevesinde destekleyeceğim, onlara oy vereceğim? İktidarların ideolojleri vardır hayata geçirmek için; doğru yönetim biçiminin sadece kendi inandıklarının olduğunu düşünürler; herkesi kendi yapılarıyla, kendi istekleriyle idare etmek gibi düşünceleri yoktur. Öyle olsaydı, kutuplaşma olmadan, farklılıkların huzur içinde yaşadığı coğrafyalar, kültürler olurdu. Muhafazakar zihniyetlerin bırakın eşcinsel karşıtlığını, adamlar laikliğe, demokrasiye bile karşılar. Onların demokrasi anlayışları tabi ki farklı; içinde gerçek anlamda eşitliğin ve özgürlüğün olmadığı bir anlayış...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder